۱۵۶ واحدتولیدی راکد استان اردبیل قابل احیاست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۳۹۷ واحدتولیدی و صنعتی غیرفعال در این استان شناسایی شده که ۱۵۶ واحد آن قابل احیاست.

کد خبر: ۳۳۵۴۸
۱۰:۲۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ رامین صادقی افزود: از این تعداد ۲۴۱ مورد غیرقابل احیاست و برای سال جاری فعال شدن ۷۸ واحد تولیدی و صنعتی راکد در دستور کار قرار گرفته است.
 
 وی گفت: این واحد‌ها از محل تبصره ۱۸ تسهیلات یارانه‌دار با ۱۲ درصد سود بانکی دریافت خواهند کرد.
 
صادقی ادامه داد: در مجموع این واحد‌ها ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار دریافت می‌کنند و پیش‌بینی شده تا پایان سال ۶۰ درصد آن‌ها راه‌اندازی شود.
 
وی افزود: از هزار و ۱۴۶ واحد تولیدی و صنعتی استان ۲۶۴ مورد مربوط به شهرستان اردبیل است که ۱۷۹ مورد آن فعال و ۸۵ مورد دیگر غیرفعال است و برای سال جاری احیای ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی آن در دستور کار قرار گرفته است.
 
صادقی گفت: در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری امکان‌سنجی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری انجام و در قالب کتابچه جمع‌آوری شده تا در مواقع لزوم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
 
صادقی بیان کرد: یکی از رسالت‌های مهم در این برهه اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه در مسیر پایداری صنعت جذب سرمایه‌گذار خارجی است و در این ارتباط یک طرح با سرمایه‌گذاری خارجی در مرحله افتتاح است و چند طرح نیز در حال صدور موافقت اصولی هستند تا سرمایه‌گذار خارجی شروع بکار کند.
 
بر اساس آمار‌های موجود ۳۴ درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل راکد و غیرفعال هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: