افتتاح ۱۴ طرح شرکت‌های خدمات رسان در سردشت

۱۴ طرح شرکت‌های خدمات رسان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سردشت به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۳۳۴۳۴
۱۵:۵۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ فرماندار سردشت در حاشیه افتتاح این طرح‌ها شامل چهار طرح گازرسانی روستایی، هشت طرح برق‌رسانی، آبرسانی به مسکن مهر سردشت و مرمت حمام قدیمی گفت: چهار طرح گازرسانی به روستا‌های «بناوه» از توابع بخش وزینه و روستای «نیسک آباد»، «کولسه علیا» و «کولسه سفلی» از توابع بخش مرکزی بود.
 
اقصی نخشی‌پور افزود: در این طرح‌ها ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری انجام شده و یک ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت پنج هزار مترمکعب نیز برای آن ساخته شده بود و برای بهره‌برداری از این طرح‌های گازرسانی ۵۷ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح ۴۴۵ خانواده با جمعیت یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از نعمت گاز برخوردار شده و بهره‌مندی گاز روستایی در سطح شهرستان سردشت به ۱۸ درصد رسید.
 
رییس اداره آب و فاضلاب شهری سردشت نیز گفت: طرح آب‌رسانی به مساکن مهر از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت بود که شامل احداث مخزن به حجم یک‌هزار مترمکعب، ساخت یک ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۰۰ لیتر در ثانیه، احداث ساختمان و اتاقک کلرزنی به مساحت ۸۵ مترمربع است.
 
طاهر احمدیان افزود: احداث خط انتقال رفت و برگشت به طول سه کیلومتر، نیرورسانی به طول ۸۰۰ متر و همچنین ۱۰ تیرچه برق و یک ترانس بود که برای آن ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و داخلی هزینه شده بود، به بهره برداری رسید.
 
وی اظهار داشت: با افتتاح این طرح، آب شرب ۶۰۰ خانوار مساکن مهر شهر سردشت تامین شد و به‌زودی چهار منطقه «سه‌راهی مارغان»، «بهارستان»، «ژاژوکه» و «مجبور آباد» را با جمعیت ۱۰ هزار نفری تحت پوشش خواهد داد.
 
رییس اداره برق سردشت هم گفت: هشت طرح برق‌رسانی در سطح بخش مرکزی این شهرستان به بهره‌برداری رسید که شامل طرح در شهر ربط با ۲ خط ۲۰ کیلو ولت و ۲ طرح پست هوایی ۱۶۰ کیلو ولت آمپر و همچنین بازسازی و بهینه‌سازی در ۲ روستای «سیوه تال» و «درمان آباد» بود.
 
فریدون محمودپور اظهار داشت: تامین برق و احداث پست هوایی در ۲ منطقه شهر سردشت از جمله طرح‌هایی بود که با اعتبار کلی ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و داخلی به بهره برداری رسید و با افتتاح این طرح‌ها ۶۰۰ خانوار روستایی و شهری از نعمت برق برخوردار می‌شوند.
 
مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت نیز بیان کرد: مرمت و بازسازی گرمابه بیستون به عنوان یکی از بنا‌های دوران قاجاریه با زیر بنای ۳۵۰ متر مربع امسال به اتمام رسیده و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
صلاح محمدی افزود: برای بهره‌برداری از این طرح هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شهرستانی هزینه شده است که از این مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از سوی خیران تامین شده است.
 
در هفته دولت امسال ۳۵ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در سطح شهرستان سردشت افتتاح و عملیات احداث چندین پروژه آغاز می‌شود.
 
شهرستان مرزی سردشت دارای ۲۷۱ روستاست که از این تعداد ۱۷۱ روستا با ۲۵ هزار نفر در بخش مرکزی سکونت دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: