رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی:

حدود ۲۵ درصد از کل بافندگان قالی در آذربایجان غربی بیمه هستند/ضعف در بازاریابی از عمده مشکلات طراحان و تاجران قالی است

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: ۲۲۴ گارگاه قالی بافی بزرگ غیرمتمرکز با مدیریت متمرکزو هزاران کارگاه خانگی در استان فعال است.

کد خبر: ۳۳۰۴۵
۱۱:۱۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ اسد درویشی با اشاره به اینکه ۷۲ هزار بافنده در سطح استان فعالیت دارند وسالانه ۲۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید میکنند افزود: ازاین میزان سالانه ۲۰ میلیون دلار به کشور‌های اروپایی همچون انگلیس، آلمان، فرانسه و کشور‌های آسیایی همچون ژاپن و روسیه و کشور‌های آمریکایی، چون کانادا صادر می‌شود.
 
درویشی با بیان اینکه امسال شاهد رشد قیمت مواد اولیه فرش بودیم ادامه داد: تحریم و افزایش قیمت فرش به نفع صادرات فرش استان شد و فرش استان را در بازار جهانی رقابتی‌تر کرده است.
 
وی با اشاره به بیمه قالیبافان استان گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
 
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه فرش به عنوان یک ظرفیت بی بدیل صادراتی در آذربایجان غربی است و فرش ریزماهی خوی و فرش تکاب به عنوان برند استان مطرح است اظهار کرد: فرش ریز ماهی خوی به ثبت ملی و جهانی رسیده و ثبت جهانی فرش آهنین تکاب که از برند‌های محبوب کشور‌های اروپایی از نظر رنگ، نقشه و مرغوبیت است نیز در دست اجرا است.
 
درویشی به مشکلات قالیبافان استان اشاره کرد و گفت: ضعف در بازاریابی از مشکلات عمده این صنعت است که طراحان و تاجران باید به این موضوع توجه داشته باشند تا بتوانند فضای مساعد و بهتری برای صادرات فرش استان فراهم کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: