مراغه ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب کانوپولوی شمال‌غرب را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم توسعه ورزش قهرمانی گفت: مراغه ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب ورزش‌های آبی و کانوپولوی شمال‌غرب کشور را دارد.

کد خبر: ۳۱۲۳۴
۰۹:۳۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ ایوب بهتاج شامگاه یکشنبه ۱۳مرداد در همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی مراغه افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان از توسعه این ورزش مهیج در منطقه حمایت می‌کند.
 
وی ادامه داد: توسعه ورزش کانوپولو یکی از ضرورت‌های ورزش قهرمانی بوده و در این راستا، نباید فلسفه وجودی این ورزش منحصر به میزبانی از مسابقات کشوری یا منطقه‌ای محدود شود.
 
بهتاج با اشاره به حذف مراغه از میزبانی مسابقات آسیایی کانوپولو اضافه کرد: درخواست میزبانی پنج استان برای این رقابت‌ها چالشی بود که وزارت ورزش با آن روبرو شده بود.
 
وی گفت: با توجه به چالش ایجاد شده، فدراسیون قایقرانی انصراف از این میزبانی کشورمان را اعلام کرد و از خیر آن گذشت.
 
وی همچنین با اشاره به موفقیت‌های اخیر سپک تاکرا در مراغه افزود: این شهرستان هم اکنون از قطب‌های سپک تاکرا کشورمان بوده و جوانان این شهرستان توانسته‌اند افتخارات بسیاری در این ورزش کسب کنند.
 
فرماندار مراغه نیز گفت: این شهرستان با ظرفیت‌های بالای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از طرف مجامع بین‌المللی به عنوان یکی از نامزد‌های شهر ایمن و سالم برگزیده شده است.
 
حمید شکری افزود: برگزاری بیش از ۴۰ رویداد ورزشی کشوری به میزبانی مراغه، با همدلی مسئولان و حضور ورزشکاران با استعداد این خطه ممکن شده است.
 
وی اضافه کرد: تجلیل از قهرمانان ورزشی حرکتی مناسب و موثر برای توسعه و حمایت از ورزش قهرمانی در این شهرستان است.
 
شهردار مراغه نیز گفت: مجموعه مدیریت شهری توسعه و رونق ورزشی را اولویت خود دانسته و در این مسیر حرکت می‌کند.
 
احمدی افزود: شهرداری در کنار رسالت خود در توسعه ورزش همگانی، در زمینه ورزش‌های تخصصی از جمله کانوپولو و ورزش‌های ساحلی نیز ورود کرده و فعال است.
 
وی ادامه داد: هم اکنون در راستای ایجاد شهری سالم و ایمن، فضای سبز شهری با احتساب باغات و پارک‌های موجود به بیش از ۲۷ مترمربع به ازای هر نفر رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است.
 
گفتنی است: در این همایش که به همت شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان مراغه برگزار شد از ۶۵ ورزشکار افتخارآفرین این شهرستان تجلیل شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: