دیدارنیوز ـ ایرج احمدی ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران شرکتهای خدماتی با اشاره به اهمیت درآمد پایدار در شهرکهای صنعتی اظهار کرد: شرکت شهرکهای صنعتی اجازه هزینه کرد در شهرکهای واگذار شده را ندارد بنابراین برای اداره این شهرکها، وصول مطالبات باید جدی گرفته شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان به الزام قانون برای واگذاری اداره امور شهرکها به واحدهای صنعتی مستقر در آن اشاره کرد و افزود: در همین راستا در نواحی و شهرکهایی که بیش از 75 درصد زمینها در فاز عملیاتی واگذار شده و حداقل 50 درصد واحدهای مستقر به بهرهبرداری رسیده باشند، طبق قانون اداره امور شهرک یا ناحیه به شرکت خدماتی متشکل از واحدهای صنعتی مستقر در آن شهرک یا ناحیه واگذار میشود.
وی با بیان اینکه این قانون فرصت مناسبی را برای حضور و مشارکت واحدهای صنعتی در اداره شهرکها و نواحی صنعتی ایجاد کرده است، گفت: مدیران واحدهای صنعتی نیز باید در انتخابات و مجامع این شرکتها حضور پررنگی داشته باشند تا در اتخاذ تصمیمها و تدوین برنامههای مناسب برای اداره امور دخیل باشند.
احمدی بر برگزاری مجامع به موقع شرکتهای خدماتی تأکید کرد و گفت: مصوبات این مجامع باید به صورت کامل عملیاتی شود تا نتایج آن برای واحدهای صنعتی که سهامداران این شرکتها هستند قابل لمس باشد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان شناسایی زمینهای بلا اقدام را یکی از اساسیترین وظایف مدیران شرکتهای خدماتی عنوان و تصریح کرد: سیاست مسؤولان استان و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، تعیین تکلیف قراردادهای راکد است.
وی با بیان اینکه مدیران شرکتهای خدماتی بازوان اجرایی شرکت شهرکهای صنعتی هستند، گفت: بنابراین مدیران شرکتهای خدماتی به عنوان بازوان اجرایی شرکت شهرکهای صنعتی در سطح شهرکها باید نسبت به شناسایی زمینهای راکد و گزارش آن به این شرکت اهتمام ویژهای داشته باشند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان همچنین ضمن تأکید بر شناسایی فرصتهای سرمایهگذاری در شهرکها تصریح کرد: انتظار میرود، مدیران شرکتهای خدماتی، نسبت به امکان سنجی توسعه شهرک و نیز قابلیت ایجاد سایتهای ویژه کارگاهی و خدماتی در شهرکهای زیر مجموعه مدیریت خود اقدام و پیشنهادهای خود را برای بررسی به شرکت شهرکهای صنعتی استان اعلام کنند.
وی شناسایی و جذب سرمایهگذاران جدید برای استقرار در شهرکهای صنعتی را از اولویتها و ضرورتها دانست و گفت: تعاملاتی که مدیران شرکتهای خدماتی با نهادها و دستگاههای دولتی در شهرستانها دارند، زمینه مطلوبی را برای شناسایی و جذب سرمایهگذاران فراهم آورده است که باید از آن به نحو مطلوب استفاده کرد.