دکتر علی هاشمی در گفتگو با "دیدارنیوز":

مجمع وزیران ادوار می‌تواند دارای جایگاه ویژه‌ای میان ساختار حاکم با مردم باشد

مجمع وزیران ادوار، یک سازمان غیر دولتی به حساب می‌آید که دارای جایگاه بسیار مهمی است، زیرا می‌تواند دارای جایگاه ویژه‌ای بین ساختار حاکم کشور (سه قوه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، رهبری) با مردم باشد.

کد خبر: ۲۷۹۸۸
۱۵:۵۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مجمع عمومی سالیانه تشکل مردم نهاد "مجمع وزیران ادوار" روز سه شنبه با حضور ۷۳ تن از وزرای دولت‌های پیشین و کنونی در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

 

دکتر علی هاشمی جانشین سابق رئیس جمهور در ستاد مبارزه با مواد مخدر و رئیس سابق کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با دیدارنیوز درباره ساختار مجمع وزیران ادوار گفت: مجمع ادوار وزرا، سازمانی غیردولتی به حساب می‌آید که دو سال از زمان شکل‌گیری آن می‌گذرد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: مجمع شامل وزرا، روسای سازمان‌ها و معاونان روسای جمهور سابق است که تعدادی از آن‌ها به عضویت آن درآمده‌اند و بقیه هم در حال عضویت هستند. جمع کل حدود ۱۶۰ یا ۱۷۰ نفر است که حاضران در جلسه مذکور، هنوز به این تعداد نرسیده اند وحدود ۷۰ یا ۸۰ تن از تمام جناح‌ها و اعضای دولت‌ها از دوران مهندس موسوی تا احمدی‌نژاد حضور داشتند و حتی تعدادی از وزرای دولت فعلی مانند بیژن زنگنه و فرهاد دژپسند هم در جلسه شرکت کرده بودند.

 

جانشین سابق رئیس جمهور در ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با دستور کار‌ جلسه مجمع وزیران ادوار توضیح داد: دستور جلسه، گزارش کار مجمع بود، رؤسا یا دبیران کمیسیون‌ها (انرژی، سیاست خارجی، دفاعی، امنیتی و قضایی) گزارش مختصری را مطرح کردند اما بخش اصلی جلسه مورد اشاره، انتخاب رئیس آینده و اعضای هیئت مدیره آن بود که با تلاش محمدرضا عارف، دبیرکلی غلامرضا شافعی صورت گرفت و جمع موقتی نیز به نام ریاست مجمع ادوار انتخاب شدند که محمد هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مجمع  برگزیده شد و به همراه عبدالله جاسبی، سیدمصطفی هاشمی‌طبا، محمد ناظمی اردکانی و الهام امین زاده، جلسه را مدیریت کردند.

 

هاشمی درباره تغییر در هیئت مدیره جدید بیان کرد: افرادی که تا الان به عنوان رئیس هیئت مدیره، دبیرکل و اعضای هیئت مدیره بودند، انتخاب شدند. به این معنا که محمدرضا عارف، غلامرضا شافعی، مرتضی محمدخان و حجت الاسلام شوشتری به عنوان اعضا هیئت مدیره جدید با ریاست محمدرضاعارف انتخاب شدند.

 

رئیس سابق کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست اظهار داشت: مجمع به بحث‌های سیاسی ورود پیدا نکرد، اما از آنجا که "مجمع وزیران ادوار " ذخیره بسیار مهمی از تجربه مدیران پس از انقلاب است، در جلسه مورد اشاره تاکید ورزیده شد که تجارب به یکدیگر منتقل شود، همچنین خودسازی آینده به نفع جوانان وموضوع آکادمی مدیران مورد بحث قرار گرفت.

 

هاشمی در خصوص نقش مجمع ابراز کرد: همانطور که اشاره شد، مجمع یک سازمان غیر دولتی به حساب می‌آید که دارای جایگاه بسیار مهمی است، زیرا می‌تواند دارای جایگاه ویژه‌ای بین ساختار حاکم کشور (سه قوه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، رهبری) با مردم باشد.

 

وی در ادامه یادآور شد: در جلسه مورد اشاره، چند کار جدی مانند راه اندازی آکادمی مدیران، تربیت نیرو‌های جوان، استعدادیابی و به ویژه انتقال تجربه، مورد بحث قرار گرفت. اعضا این مجمع می‌توانند بهترین مشاور برای سه قوه و مقام معظم رهبری باشند و در کل ظرفیت خوبی برای آینده محسوب می‌شود، البته شاید در دوران رقابت‌ها با چالش روبرو شوند ولی درصورتی که این ظرفیت را با همین شکل حفظ کنند و از حالت تشریفاتی خارج شوند، به شکلی که افراد، آزادانه نظرات کارشناسی خود را مطرح کنند امکان خوبی برای اداره کشور فراهم خواهد شد.

 

جانشین سابق رئیس جمهور درستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با دیگر موارد مطروحه در جلسه مجمع افزود: پس از قرائت گزارش عملکرد هیئت مدیره، از ایثار دو تن ازشهدای دولت (شهید تندگویان و شهید فیاض بخش) و صبوری‌های خانواده‌های آنان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد که کار ارزشمندی است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: