پیام محمود عباس به رئیس‌جمهور لبنان

رئیس‌جمهور لبنان پیامی را از سوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت کرد که در آن موضع فلسطین نسبت به تحولات اخیر از جمله طرح معامله قرن توضیح داده شده است.

کد خبر: ۲۷۵۹۸
۱۰:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه المنار، عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح پیام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان منتقل کرد. در این پیام موضع فلسطین نسبت به تحولات اخیر مرتبط با مسئله فلسطین توضیح داده شده است.

عباس در این پیام به ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل و تلاش برای یهودی‌سازی قدس و مهاجرت اجباری ساکنانش و موضع آمریکا در قبال تحولات فلسطین به ویژه طرح موسوم به معامله قرن اشاره کرده است.

وی در این پیام تأکید کرده که رهبری فلسطین نهایت تلاش خود را برای رسیدن به صلح عادلانه و دائم در منطقه به کارمی‌گیرد. عباس از مواضع تاریخی و جسورانه لبنان درباره حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با معامله قرن قدردانی کرد.
عباس بر ادامه هماهنگی مشترک در تمامی سطوح سیاسی و امنیتی مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

عون نیز پیامی را در پاسخ به عباس به هیئت فلسطینی تقدیم کرد. او در این پیام به موضع لبنان درباره تحولات کنونی به ویژه تحولات مربوط به مسئله فلسطین پرداخته است.

الاحمد بعد از دیدار با میشل عون گفت: ما از دیدار با میشل عون برای انتقال پیام محمود عباس در چارچوب هماهنگی دائم میان رهبری فلسطین و لبنان درباره اوضاع منطقه به ویژه در این مرحله حساس که توطئه‌ها علیه مسئله فلسطین افزایش یافته، خرسند شدیم. ما در جنگی نامحدود هستیم.

وی با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان نیز دیدار کرد.

در این دیدار بر موضع مشترک فلسطین و لبنان درباره مخالفت با معامله قرن تأکید شد.

الاحمد گفت: لبنان و فلسطین خواهان اجرای طرح صلح عربی هستند که بر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و حل مسئله آوارگان تأکید دارد. این موضع ثابت لبنان و فلسطین است.

الاحمد با ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه نیز دیدار کرد و از وی به خاطر حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با توطئه‌هایی که علیه مسئله فلسطین وجود دارد، قدردانی کرد.

جنبلاط گفت: کسانی که کارگاه‌هایی را در واشنگتن یا دیگر مکان‌ها برگزار می‌کنند باید بدانند که فلسطین برای فروش نیست. فلسطین به صاحبانش بازخواهد گشت.

الاحمد با جوزف عون، فرمانده ارتش نیز دیدار و درباره اوضاع اردوگاه‌های فلسطینی با او صحبت کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: