معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان:

سیاست قهر یا تحریم انتخابات جزو برنامه‌های ما نخواهد بود

معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان گفت: در حزب ندای ایرانیان صندوق رأی، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای اصلاحات و تغییر روش‌هاست؛ بر همین اساس، سیاست قهر یا تحریم انتخابات جزو برنامه‌های ما نخواهد بود.

کد خبر: ۲۶۰۸۷
۱۲:۴۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمدحسین شیخ‌محمدی درباره فعالیت‌های انتخاباتی حزب متبوعش اظهار کرد: بررسی سیاست‌های انتخاباتی، نقشه راه و استراتژی حزب ندا در انتخابات مجلس، طی هفته‌های آینده در دستور جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب قرار دارد و قصد داریم در این خصوص به بحث و گفت‌وگو بپردازیم.

وی ادامه داد: سه مسئله مطالبات معیشتی و اقتصادی جامعه، راه‌های کمک و همراهی با مناطق سیل‌زده، تقویت و بازسازی درون تشکیلاتی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌های ما طی چند ماه اخیر بودند. این موارد برای ما بر موضوع انتخابات ارجحیت داشتند، به همین دلیل هنوز وارد بحث تعیین ساز و کار انتخابات مجلس شورای اسلامی نشده‌ایم.

وی افزود: انتخابات را مهم‌ترین ابزار مشارکت مردمی در سرنوشت سیاسی کشور می‌دانیم. در اولین بیانیه راهبردی حزب هم تاکید داشتیم صندوق رأی، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای اصلاحات و تغییر روش‌هاست؛ بر همین اساس، سیاست قهر یا تحریم انتخابات جزو برنامه‌های ما نخواهد بود.

شیخ‌محمدی بیان کرد: هدف ما، حضور فعال برنامه محور در انتخابات است؛ اما چگونگی این حضور و جزئیات آن هنوز نهایی و مصوب نشده است. کارگروه‌هایی تشکیل داده‌ایم تا با دوری از شعارگرایی، به تدوین و تنظیم برنامه‌های واقع‌گرایانه برای انتخابات مجلس بپردازند تا در انتخابات از دادن وعده‌های انتخاباتی به سمت ارائه برنامه‌های انتخاباتی حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یک انتخابات موفق و پرشور نیازمند پیش‌شرط‌هایی هست، امیدواریم مجریان و ناظران انتخابات با اجرای مر قانون و دوری از برخوردهای سلیقگی، شرایط برگزاری انتخابات آگاه و توأم با امکان حضور پرشور نخبگان و مردم را فراهم کنند. توصیه‌ای هم به جریان‌های سیاسی داریم، به جای معرفی مجدد افراد بازنشسته‌ نسل اول انقلاب، معرفی چهره‌های خدوم، متعهد، با کفایت، خوشنام، متخصص و جوان را در دستور کار داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مردم با توجه به تحریم‌ و شرایط اقتصادی و برخی ناکارآمدی‌های داخلی، گرفتار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند و انتخابات مجلس اولویت آن‌ها نیست و همین موضوع بر فضای سیاسی کشور و احزاب تأثیر گذاشته است. باید به محدودیت‌ها، شرایط حاکم بر جامعه، وضعیت معیشت مردم و ... نگاه واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم و حداکثر تلاش را برای برگزاری انتخاباتی رقابتی و شکل‌گیری مجلسی متخصص و کارآمد به کار بگیریم.

این عضو حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: انتخابات فرصت بی‌بدیل و مغتنمی برای احزاب و جریان‌های سیاسی محسوب می‌شود که به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود بپردازند. سعی می‌کنیم از این فرصت ارزشمند، بهترین بهره را ببریم. تشکیل مجلس متخصص، مقتدر و با دغدغه از مهم‌ترین خواسته‌های ما محسوب می‌شود.

وی در پایان چنین ابراز عقیده کرد: ضعف کارشناسی نمایندگان مجلس، ناآگاهی از وظایف ذاتی نمایندگی، نبود نگاه ملی و تلاش برای برآورده ساختن منافع گروهی، عدم پاسخگویی و شفافیت رأی نمایندگان از نقیصه‌های مجلس است که سعی داریم برای اصلاح این موارد، گام‌های اساسی برداریم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: