لزوم آموزش امر جنسی به نوجوانان

صفحات مجازی را که این روزها دنبال می‌کنیم، متأسفانه شاهد دو ویدئو کوتاه از یک اتفاق مشترک هستیم.

کد خبر: ۲۵۱۲
۱۴:۰۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ حسین شیخ: مردی که عده‌ای می‌گویند معلم پرورشی است و عده‌ای معاون(ناظم) مدرسه می‌نامندش، در یکی از مراکز نیروی انتظامی در جلوی دوربین موبایل و تعدادی از والدین دانش آموزان در حال اعتراف به برخی اتفاقات و تبرئه خود از برخی اتهامات است و در ویدئو دوم چند دانش آموز در پشت دوربین گوشی موبایل سعی دارند با شوخی و کنایه از زیر زبان مرد حرف‌هایی راجع به رابطه‌های جنسی‌اش بکشانند، که البته ویدئو اول در صفحات مجازی بیشتر مورد استقبال و البته انتقاد قرار گرفته است.

 مردی با پخش چهره، صدا، نام و هر آنچه مربوط به هویت وی می‌باشد در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و با الفاظی مانند مفسد فی‌الارض ، معلم شیطان صفت و... از وی نام برده می‌شود. 

اینکه اعمال این مرد غیر اخلاقی و غیر انسانی بوده شکی در آن نیست، اما سوال دیگری که ذهنم را درگیر کرده، این است که آیا اگر این فرد فیلم‌ها و رفتارهای تحریک کننده‌ای را برای حیله زدن پسرها به کار نمی‌برد، خود دانش آموزان عاری از هر گونه گرایشات جنسی و غیر اخلاقی بوده و هستند؟!؟

کافیست هر فردی دقایقی پای درد دل معلمان دبیرستان‌ها اعم از دخترانه و پسرانه بنشیند تا متوجه حقایق تلخی در جامعه شود که تا پیش از این حتی فکرش راهم نمی‌کرد اینطور باشد، به طور مثال: خودارضایی‌های اعتیاد گونه و همجنس گرایی..

مدت‌هاست متولیان فرهنگی و خصوصا سیاست گذاران آموزشی هیچ برنامه و طرحی برای آشنایی نوجوانان با مسائل جنسی و گرایشات پس از بلوغ ایشان نداشته و غالب نوجوانان راه آشنایی‌شان با این مسئله یعنی تحرکات جنسی با فیلم‌های پورن یا به قول خودمان مستهجن است که بیشتر توسط کمپانی‌های آمریکایی ساخته می‌شوند. فیلم‌هایی که تصور فرا واقعی از روابط جنسی به نوجوانان داده و آنها نیز آینده رابطه خود را بر اساس این فیلم‌ها و کلیپ‌ها ترسیم می‌کنند.

فقدان و فرار از آموزش‌های مستمر راجع به اعضا و شرایط بدن انسان برای کودکان و نوجوانان از سویی نگران کننده بوده و از سویی دیگر در شرایط فعلی استفاده از وسایلی همچون موبایل و تبلت و همه گیر بودن و قابل دسترس بودن‌شان معضلی تازه‌تر است، که در دهه نود به اوج خود رسیده و حال که پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی نیاز به فیلتر شکن دارند و دانلود و داشتن فیلتر شکن روی گوشی یک امکان بدیهی کاربران موبایل است، این اتفاق در کنارش یک پیام پنهان دارد و آن این است: شما می‌توانید به هرگونه سایت با محتوای عکس‌ها و فیلم‌های غیر اخلاقی فقط با چند کلیک دسترسی داشته باشید و این نگران کننده‌تر از وجود ده‌ها معلم یا ناظم با افکار مخرب و خطرناک است. 

تعجب آور است اگر خانواده‌ای چشم بر وضعیت روحی و روانی و خواسته‌های درونی فرزند دلبند خود ببندد و به تمامی یک معلم یا ناظم یا مشاور را مورد حمله قرار داده و وی را شیطان صدا کند.

و تعجب آورتر اینکه اداره آموزش و پرورش در تصمیمی احساسی در آستانه امتحانات دستور لغو مجوز و تعطیلی مدرسه‌ای با صدها دانش آموز را صادر نماید.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: