تیراژ کل روزنامه‌های ایران زیر یک میلیون است

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: تیراژ کل روزنامه‌های کشور زیر یک‌میلیون نسخه است در حالی که قبلا یک روزنامه به تنهایی ۵۰۰ هزار نسخه تیراژ داشت.

کد خبر: ۲۴۵۴۵
۱۱:۵۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمد خدادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های خوزستان اظهار کرد: طی دو هفته گذشته بخشی از یارانه رسانه‌ها پرداخت شد و مابقی هم در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: رسانه‌های خوزستان با توجه به شرایطی که دارند نسبت به دیگر استان‌ها مبلغ بیشتری برای آنها در نظر گرفته شده است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: یارانه بیشتر به رسانه‌ها همه مشکلات آنها را حل نمی‌کند و تنها بخشی از آن را مرتفع می‌سازد.

خدادی گفت: یارانه‌ها قرار بود برای اطلاع رسانی داده شود و جریان اطلاع رسانی و گردش اطلاعات میان نخبگان، زندگی مردم، اصناف مختلف، حرکت جامعه، آسیب شناسی را در کشور توسعه دهد نه اینکه بابت تقویت مشاغل باشد.

وی با تأکید بر اهمیت اقتصاد، محتوا و هویت در رسانه یادآور شد: در صنف ما همه وارد موضوع رسانه شدند؛ روابط عمومی‌ها باید به جای رسانه داری، رسانه مداری کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: ما در کشور ۲۰۰ روزنامه داریم که کل تیراژ آنها زیر یک میلیون است و در حالی که در گذشته تنها یک روزنامه ما ۵۰۰ هزار تیراژ داشت.

خدادی اضافه کرد: تکثر رسانه به معنای تعمیق آن نیست، باید ببینیم مشکل کار از کجاست و نقایص را برطرف کنیم و در شرایط موجود به رقابت با دیگر رسانه‌ها بپردازیم.

وی یادآور شد: ما ۱۱ هزار مجوز داریم و وقتی چیزی زیاد شد کیفیت پایین می‌آید.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: رسانه‌ها باید زاویه‌های پنهان را پیدا و همبستگی و پیوستگی ایجاد کنند و زندگی مردم را در ابعاد مختلف رونق دهند.

به گفته خدادی، تقویت رسانه‌های آنلاین و یا مکتوب موجب تضعیف دیگری نمی‌شود چون ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بازار عرضه و تقاضاست و برای بقا باید تلاش کرد و برنامه داشت.

وی افزود: در کشور ۲۰۰ روزنامه مجوز دارند در حالی که تنها ۲۰ روزنامه فعال است و مجوزها باید ساماندهی شود و هر کسی که مجوز رسانه‌ای را دارد باید فعالیت داشته باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بیان کرد: در حال حاضر مدل، محتوا و سطح خروجی رسانه ما مربوط به دهه ۶۰ است و امروز نسخه‌های سراسری دیگر جوابگو نیست و رسانه‌ها باید بر اساس مختصات استان خود به صورت تخصصی فعالیت کنند.

خدادی اضافه کرد: امروز دوران تغییر کارکرد رسانه هاست؛ باید با هوشیاری وارد مدل جدید شویم و با مطالعه روش‌های جدیدی را پیدا و ساختارهای جدید ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در این میان حاکمیت هم باید به ما کمک فکری و زیرساختی بدهد ولی اگر نخواهیم این تغییر را بپذیریم ربطی به هیچ دولتی ندارد؛ ایمن یک جریان جدید رسانه است و باید بدانیم رسانه‌های دیروز و امروز با هم متفاوت هستند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: رسانه‌ها باید موضوعات را از هم جدا کنند برخی مشکلات که مربوط به تحریم و شرایط اقتصادی است که همه درگیر آن هستند ولی باید این موضوع را از اصل و بحث کلی رسانه جدا کنیم.

خدادی اضافه کرد: باید بدانیم چرا مردم روزنامه نمی‌خوانند و در این زمینه به دنبال نقایص و نقاط ضعف خود باشیم.

وی یادآور شد: باید محتوای رسانه‌ها را ارتقا دهیم، این یک نقص است دلیل آن این است که در گذشته از اطلاعات به مخاطب می‌رسیدیم و امروز از مخاطب به اطلاعات می رسیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر همکاری و شراکت رسانه‌ها و ایجاد همبستگی و پیوستگی میان آنها، گفت: ما به همه نوع رسانه نیاز داریم ولی باید دنیا رسانه را بشناسید؛ ما در رسانه نیازمند تحول، نگاه نو، واکاوی و آسیب شناسی هستیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: