اصرار علیخانی بر ناایمن بودن خط ۶ مترو

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: خط ۶ مترو هواکش و سیستم اطفای حریق ندارد.

کد خبر: ۲۳۴۲۳
۱۱:۱۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمد علیخانی در حاشیه نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال ۹۸ در جمع خبرنگاران، در خصوص اشکالاتی که دیروز کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا به افتتاح خط ۶ مترو گرفته بود، گفت: شورای شهر به وظیفه نظارتی خود عمل می کند و نمی توانیم رفتار دوگانه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: همان مشکلاتی که موجب توقف بهره برداری از خط ۷ مترو شد، در خط ۶ وجود دارد و نمی‌توانیم به این دلیل که اینها خودی هستند، سکوت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است از  طرح این ایرادات سوء استفاده شود، گفت: من مسئول سوء استفاده کسی نیستم و فرقی بین مدیران قبلی و کنونی نمی‌گذاریم.

علیخانی ادامه داد: می توانستند با تاخیر و عجله نکردن، افتتاحیه را انجام دهند. خط ۶ هواکش ندارد و در صورت بروز حادثه، باید مسئولیت آن را پذیرفت. حادثه آتش سوزی در مترو کشورهای فرانسه و روسیه اتفاق افتاد و تعداد بالایی کشته داشتند؛ در حالی که این ایستگاه‌ها هواکش داشتند. حوادث خبر نمی‌کند و ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتند.

وی تأکید کرد : از نظر ایمنی وظیفه خود را انجام دادیم و این دلیل نمی شود که پیگیری نکنم.

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری مسئولیت افتتاح را پذیرفت، گفت:  این اتفاق خوبی بود که مسئولیت را شهرداری پذیرفت اما دلیل نمی شود که اشکالات رفع نشود.

علیخانی افزود: یکی از دلایل شهرداری این است که در این ایستگاه‌ها  هر ۳۰ دقیقه قطار  حرکت می کند و مشکلی ایجاد نمی شود.
وی گفت: نقص‌های دیگری از جمله نبود سیستم اطفای حریق غیر از هواکش وجود دارد که نقص نبود هواکش مهم تر است و اگر اتفاقی رخ دهد، به دلیل نبود هواکش  وضعیت بدی ایجاد می شود.

علیخانی افزود: قرار شده کارشناسان  کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از این خط  بازدید کنند  و نتیجه را گزارش دهند.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: