معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد

اجرای آیین‌نامه‌های جدید آموزشی از ابتدای سال

‌معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به بازنگری تمامی شیوه‌نامه‌ها و آئین نامه‌های آموزشی این دانشگاه، گفت: آئین‌نامه های جدید از ابتدای سال جدید در تمامی دانشکده‌ها اجرایی می‌شوند.

کد خبر: ۲۳۱۱۸
۰۸:۴۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ دکتر حسین حسینی ضمن بیان این مطلب از بازنگری آئین نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های آموزشی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این آئین‌نامه‌ها در جهت تسهیل امور و ارتقای کیفیت آموزشی بازنگری می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از شیوه‌نامه‌های آموزشی فعلی دانشگاه تهران در سال‌های گذشته تدوین شده و بر این اساس بازنگری این آئین‌نامه‌ها به منظور روان سازی و شفاف سازی از حدود یکسال پیش آغاز شده است و آئین‌نامه‌های نهایی از ابتدای سال جاری در تمامی دانشکده‌ها و مراکز آموزشی اجرایی خواهند شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین خاطر نشان کرد: بازنگری تمامی آئین‌نامه‌های آموزشی تا پایان سال ۹۷ به اتمام رسیده و آئین‌نامه‌های جدید و بازنگری شده جمع بندی نهایی شده‌اند. بنابراین آئین نامه‌های جدید به منظور اجرایی شدن از ابتدای سال جاری در تمامی دانشکده‌ها و مراکز ابلاغ خواهند شد.

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان دوره کارشناسی

دکتر حسینی با اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران برای دوره دکتری در سال ۹۸ ثابت مانده است، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال جاری در اغلب رشته‌های دکتری مشابه سال گذشته است و حدود ۱۵۰۰ نفر با در نظر گرفتن پردیس‌ها دانشجوی دکتری پذیرش خواهیم داشتیم.

وی اظهار کرد: در دوره کارشناسی ارشد نیز ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال ۹۸ همانند سال گذشته افزایش نخواهد یافت و دانشگاه تهران سالیانه حدوداً ۸ هزار دانشجو در این دوره پذیرش می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران از افزایش ۵ درصدی ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی این دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال ۹۷ افزایش خواهد یافت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: