پوتین : غرب در روابط با روسیه از خط قرمز عبور نکند

رئیس جمهوری روسیه به کشورهای غربی هشدار داد که در روابط با مسکو از خط قرمز عبور نکنند.

کد خبر: ۲۲۵۶
۱۳:۵۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز - ولادیمیر پوتین در دیدار با سران چندین خبرگزاری بین المللی درحاشیه همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ، گفت: کشورهای غربی در روابط با روسیه نباید از خط قرمز عبور کنند. 

وی با بیان اینکه پیمان ناتو به مرزهای روسیه رسیده است، اظهار داشت: پس از تغییر حکومت اوکراین در زمستان سال 2014 و سال 2015 این تصور بوجود آمد که اوکراین هم بزودی به ناتو می پیوندد و در این کشور سیستم هشدار دهی موشکی و سامانه های پدافند موشکی مستقر خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که باید منافع کشورش را محترم بشمارند.

وی گسترش ناتو و پیشروی آن به شرق و احتمال پیوستن اوکراین به این پیمان را خط قرمز روسیه خواند که غرب نباید از آن عبور کند. 

پوتین همچنین غرب را متهم کرد که از تغییر حکومت در اوکراین با استفاده از زور حمایت کرد و اجازه نداد تا مخالفان دولت اوکراین در سال 2014 ازجمله ویکتور یوشچنکو رئیس جمهوری پیشین و یولیا تیموشنکو نخست وزیر اسبق این کشور از راه مسالمت آمیز به قدرت برسند. 

پوتین گفت: چرا وضعیت را به این مرحله بحرانی کشاندند.

روابط روسیه و آمریکا و اتحادیه اروپا پس از تغییر حکومت نسبتا غرب گرا در اوکراین در سال 2014 و روی کار آمدن دولتی غرب گرا در کی یف تیره شده است. 

آمریکا و اتحادیه اروپا روسیه را مسئول حوادث مسلحانه در شرق اوکراین معرفی می کنند و با غیرقانونی خواندن الحاق منطقه کریمه به روسیه که پس از برگزاری همه پرسی استقلال از اوکراین جدا شده و با عقد قرارداد به روسیه ملحق شد، چندین بسته تحریم های مالی و اقتصادی در مورد مسکو وضع کرده اند. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: