نطق ذوالقدر در مورد وضعیت معیشتی کارگران در آستانه سال نو

سید فاطمه ذوالقدر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: ۹۷ هزار کارگر دارای حقوق معوقه هستند. آقای روحانی! ما اقدام عملیاتی می‌خواهیم. افزایش حقوق و دستمزد و تخصیص بن‌های کارگری باید متناسب با نرخ تورم لحاظ گردد.

کد خبر: ۲۲۳۶۷
۱۳:۵۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سیده فاطمه ذوالقدر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه) ضمن عرض تبریک انتصاب حجت الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه گفت: در آستانه سال نو این نکته را متذکر می‌شوم که رویکرد حمایتی سیاستی ضروری است که در قوه مجریه و وزارتخانه‌های آن باید مورد توجه جدی قرار گیرد. بدون تعارف معیشت مردم علی رغم افزایش حجم نقدینگی عقبگرد داشته و روز به روز سفره‌های مردم کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود. روزی این گرانی‌ها روی یک یا چند قلم کالا بود و خانواده‌ها یارای برنامه ریزی و مقاومت را داشتند اما در برابر شرایط اقتصادی امروز که ارزش حقوق و دستمزد به یک چهارم تنزل یافته نه تنها اقشار ضعیف به زانو درآمده‌اند بلکه طبقه متوسط نیز دچار مشکلات اقتصادی جدی هستند.

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس در ادامه نطق خود در مورد وزارت جهاد کشاورزی و اقتصاد گفت: این دو وزارتخانه مدت‌هاست وعده داده‌اند که سیاست‌های تنظیم بازار را در زمینه کالاهای اساسی مثل گوشت و مرغ به اجرا در بیاورند ولی ما هنوز شاهد نابسامانی در عرصه توزیع هستیم.

وی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: آقای روحانی در آستانه سال نو چگونه می‌خواهید بر سر سفره هفت سین بنشینید در حالیکه ۹۷ هزار کارگر دارای حقوق معوقه هستند و غم نان آنها را در تنگنا و شرمندگی خانواده قرار داده است؟ بپذیرید که تدبیر شما از نیازهای جامعه فاصله گرفته است. از شما به عنوان نماینده و وکیل مردم عزمی جهادی برای خروج از این شرایط آنگونه که سر سفره‌های مردم رضایت و رفاه اجتماعی آورده شود را طلب می‌کنم. ما اقدامی عملیاتی می‌خواهیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر وضعیت بد معیشتی کارگران تصریح کرد: زندگی کارگران باید سامان یابد. حقوق و مطالبات‌شان باید پرداخت شود. افزایش حقوق و دستمزد و تخصیص بن‌های کارگری باید متناسب با نرخ تورم لحاظ گردد.

نماینده مردم تهران در ادامه نطق خود، گفت: انتظار می‌رود در مصوبه‌ای که برای ساخت و ساز ۶۳ باغ در شهر تهران صادر شده است، بازنگری جدی انجام گیرد. تهران امروز نیاز به تنفس دارد. نباید اجازه دهیم حتی یک درخت از این شهر حذف شده و محیط زیست آسیب ببیند. بسیاری از شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان تهران و شهرستان‌های اطراف بسیار پایین‌تر از حد استاندارد است. مشکلات حاشیه نشینی، حمل و نقل عمومی، گسترش خطوط متروی اسلامشهر و پردیس، تکمیل بیمارستان و نوسازی مدارس باید در اولویت سال آینده قرار گیرد.

ذوالقدر با اشاره به ردیف بودجه ۹۸ و تصویب آن در مجلس گفت: تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفت که اثرهای ماندگار برای کمک به اقشار ضعیف به حساب می‌آید. از جمله: افزایش مبلغ ۷,۰۰۰ میلیارد تومان به ۸,۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش سطح فقر عمومی که مبلغی از آن به بیمه زنان خودسرپرست و بدسرپرست و همین طور ۳۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی برای بیمه این عزیزان اختصاص داده شد. رویکردهای حمایتی برای تشکیل خانواده و تحقق سیاست‌های تعالی خانواده مثل وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج با بازپرداخت پنج ساله و یک ضامن نیز به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان نطق خود وحدت همه قوا را ضروری دانسته و تاکید کرد: همه ما سرنشینان این کشتی هستیم. با پمپاژ تخریب‌های ناروا که روحیه یاس و ناامیدی را در مردم ایجاد می‌کند جای خود را سوراخ نکنیم. مسئولیت اقدامات و عملکردهای خویش با بپذیریم و از پیشگاه ملت شریف به خاطر قصور و کوتاهی‌ها عذرخواهی کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: