آخرین اخبار از حمله اینترنتی: هیچ نشت اطلاعاتی رخ نداده است

رئیس مرکز تشخیص سایبری گفت: در حال حاضر هیچگونه نشت اطلاعاتی رخ نداده است و اختلالات تا حد زیادی رفع شده است.

کد خبر: ۲۱۷
۱۱:۴۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ سرهنگ علی نیک‌نفس در خصوص حمله اینترنتی که مرکز ماهر اعلام کرده بود، در شبکه خبر گفت: این حمله سایبری ناشی از آسیب‌پذیری در قابلیت پیکره‌بندی از راه دور تجهیزات سیسکو بوده است.
 
وی با بیان اینکه اطلاعات و جزئیات فنی مربوط به رفع این آسیب‌پذیری، از ۱۰ روز قبل توسط این شرکت اعلام شده بود در سایت پلیس فتا و مرکز ماهر وجود دارد، افزود: مشکلی که ایجاد شده صرفا با رخ دادن روترها و سوئیچ‌های سیسکو در شبکه بوده؛ طبیعی است کندی و قطع ارتباطات اینترنت را برای کاربران شرکت‌ها در پی داشته باشد اما هیچ نوع دسترسی به اطلاعات و نشت اطلاعات رخ نداده است.
 
نیک نفس با تأکید بر اینکه بنابراین جای نگرانی نیست، خاطر نشان کرد: اما شرکت‌هایی که از این نوع تجهیزات استفاده می‌کنند در بستر شبکه باید به سرعت اقدام به رفع آسیب‌پذیری کنند که برای غیرفعال‌سازی و بستن پورت ۴۷۸۶TCP در سایت پلیس فتا کامل توضیح داده شده است.
 
رئیس مرکز تشخیص سایبری ادامه داد: اختلال تا حد زیادی روی سرویس دهنده‌های اصلی کشور برطرف شده اما با آغاز ساعت کاری اول هفته، برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها متوجه اختلال خواهند شد که باید برای رفع آسیب‌پذیری آن اقدام کنند.


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: