سمن‌ها پل ارتباطی بین مردم و نهادها

کد خبر: ۱۹۵۶۶
۱۱:۱۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
دیدارنیوزـ سمن‌ها در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. بخشی از سمن‌ها در حوزه‌های مرتبط با مسایل اجتماعی و برخی در حوزه‌هایی با هدف خیریه فعالیت می‌کنند که همه این فعالیت‌ها در قانون نیز پیش‌بینی شده است و چه دولت و چه سایر نهادهای رسمی و خصوصی می‌توانند از این نهادها کمک بگیرند.

به گزارش عصر تشکل،محمد علیخانی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران گفت: سمن‌ها در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. بخشی از سمن‌ها در حوزه‌های مرتبط با مسایل اجتماعی و برخی در حوزه‌هایی با هدف خیریه فعالیت می‌کنند که همه این فعالیت‌ها در قانون نیز پیش‌بینی شده است و چه دولت و چه سایر نهادهای رسمی و خصوصی می‌توانند از این نهادها کمک بگیرند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت و ضرورت حمایت از سازمان‌های مردم نهاد برای ایجاد توسعه پایدار در شهرها و همین طور کاهش آسیب‌‌های اجتماعی، گفت: سمن‌ها، انجمن‌ها و اقسام تشکل‌های مردم‌نهاد در همه کشورهای دنیا نقش مهم و موثری در مشارکت و کمک برای تصمیم‌سازی‌ها و اجرا داشته و دارند و این نقش مهم را نمی‌توان نادیده گرفت. 
 
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سمن‌ها دامنه گسترده و وسیعی از تخصص‌ها و ابعاد مختلف شهری را شامل می‌شوند، تصریح کرد: سمن‌ها در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. بخشی از سمن‌ها در حوزه‌های مرتبط با مسایل اجتماعی و برخی در حوزه‌هایی با هدف خیریه فعالیت می‌کنند که همه این فعالیت‌ها در قانون نیز پیش‌بینی شده است و چه دولت و چه سایر نهادهای رسمی و خصوصی می‌توانند از این نهادها کمک بگیرند. 
 
وی با تاکید بر اینکه فعالیت سمن‌ها در موضوعات مختلف یک ظرفیت و پتانسیل قدرتمندی برای حل مسایل مختلف جامعه است، خاطرنشان کرد: کسی نمی‌تواند تردیدی نسبت به این موضوع داشته باشد که سمن‌ها نقش مهمی و موثری دارند و آنها می‌توانند یک پل ارتباطی بین مردم و نهادها و دستگاه‌ها باشند و  باید از این ظرفیت استفاده کرده و ما نیز برای نهادینه شدن حضور و فعالیت و پویایی این سمن از آنها حمایت کنیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: