مصطفی اقلیما از علت عدم تمایل کارتن خواب‌ها به حضور در گرمخانه‌ها می‌گوید؛

لزوم حضور نامحسوس مسئولان اجتماعی در گرمخانه‌ها 

خودرو خوابی شکل جدیدی از کارتن خوابی است که بیشتر در میان اقشار تحصیل کرده رواج دارد.

کد خبر: ۱۸۹۱۵
۱۳:۵۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوزـکانال مددکاری اجتماعی نوشت: با سرد شدن هوا در گوشه و کنار پایتخت آتش‌هایی را مشاهده می‌کنیم که کارتن خواب‌ها برای گرم شدن برپا کرده‌اند. با وجود افزایش گنجایش گرمخانه‌ها توسط شهرداری این سوال پیش می‌آید چرا هنوز شاهد چنین صحنه‌هایی در سطح شهر هستیم؟ از سوی دیگر فعالان اجتماعی از افزایش نوعی کارتن خوابی با نام خودرو خوابی خبر می‌دهند که با علل و معلول‌هایی در کلان شهرهای کشور در حال افزایش آماری است. در این راستا با پدر مددکاری اجتماعی ایران به گفتگو پرداختیم.

دیدارنیوزـ مصطفی اقلیما شرایط اجتماعی و اقتصادی را علت افزایش کارتن خوابی و خودرو خوابی در ایران برشمرد و گفت: در بحث انواع کارتن خوابی باید توجه کنیم این پدیده معلولی از علت‌هاست. فردی که از کار بیکار می‌شود، زنش را طلاق می‌دهد، معتاد می‌شود و.... میزان درآمدش کفاف حداقل زندگی را نمی‌دهد، خودبه‌خود به سوی زندگی در خیابان رانده می‌شود. در حال حاضر شاهد افزایش بیکاری تحصیلکرده‌ها و بالا رفتن آمار از کار بیکار شده‌ها هستیم که در خانواده تحت فشارهای روحی و روانی قرار دارند و مرتب سرکوفت می‌شنوند؛ این افراد مستعد خروج از منزل و پیوستن به آمار کارتن خواب‌ها هستند.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه ما نوعی از کارتن خوابی هم داریم که بسیاری از بیکاران استان‌های دیگر برای مسافرکشی به تهران آمده و در طول روز با خودروی خود کار می‌کنند و شب هم در همان خودرو می‌خوابند، ادامه داد: در چند ماهه گذشته آمار این دسته از ماشین خواب‌ها افزایش یافته که نیاز به نظارت دارد زیرا آسیب‌های دیگری را به جامعه وارد می‌کنند. بسیاری از این ماشین خواب‌ها از قشر تحصیلکرده جامعه هستند که متاسفانه بیکار مانده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: