استاندار تهران سمن ها را به یاری طلبید

کمک سمن ها برای حل معضلات اجتماعی الزامی است

انوشیروان محسنی بندپی گفت:باید برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، به مردم و سمن‌ها تکیه کنیم

کد خبر: ۱۷۹۸۰
۱۴:۳۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
دیدارنیوزـ استاندار تهران گفت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی به کمک سمن ها نیاز داریم.

انوشیروان محسنی بندپی در نخستین همایش «نقش من» با محوریت موضوع اجتماعی شدن نظام سلامت، دستاوردهای موجود و افق‌های پیش رو و با هدف شناسایی و به کارگیری توان مردم و سمن‌ها با بیان این که باید در جهت تحقق اهداف، نقش سازمان مدیریت امور اجتماعی را به عنوان نهاد سیاستگذار حاکمیتی به رسمیت بشناسیم، گفت:  معضلات اجتماعی در درازمدت شکل گرفته و خلاء به وجود آمده در حوزه‌های انسجام و عدالت اجتماعی، یک شبه ایجاد نشده است، که بتوان آن را یک شبه پر کرد. فردی که دچار معضلی مانند اعتیاد شده، به بحران هویتی نیز دچار است و برای درمان و بازگشت وی به دامان جامعه، باید زمان زیادی را صرف و معطوف کنیم.

وی اضافه کرد: در گذشته برای درمان معضلاتی مانند اعتیاد، تنها یک چرخه و حلقه‌های منقطع درمان وجود داشت و فقط جنبه درمان را مد نظر قرار داده و جنبه اجتماعی ماجرا را رها می‌کردیم. بر این اساس، باید برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، به مردم و سمن‌ها تکیه کنیم، اما در حال حاضر رسیدگی به معضلاتی نظیر رسیدگی به کودکان کار یا رسیدگی به معتادین متجاهر، آئین نامه دارد و با این وجود، برخی از دستگاه‌ها، هم افزایی و همیاری لازم را در این باره صورت نمی‌دهند.

بنابر گزارش مهر،استاندار تهران از آمادگی استانداری برای قبول تولیت هماهنگی میان دستگاهی را در موارد اجتماعی مورد تاکید قرار داد و افزود: استانداری می‌تواند به عنوان متولی انسجام‌بخشی میان دستگاهی در این حوزه وارد عمل شده و وظیفه هماهنگی میان متولیان هر بخش را برای پیشبرد هرچه بهتر و منسجم‌تر امور، بر عهده بگیرد.

وی با بیان این که مشکل اعتباری در این حوزه وجود ندارد، گفت: شورایعالی اشتغال استان تهران، این آمادگی را دارد تا در صورت معرفی پروژه اشتغال محور، وام‌هایی با بهره کم را به این امر اختصاص دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: