آیت‌الله مکارم شیرازی: کارمندان خانم باید در ادارات دولتی حجاب خود را رعایت کنند

مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه مسئله بدحجابی و بی‌حجابی فقط تکلیف شرعی نیست و مسئله‌ای اجتماعی از جهات مختلف است تاکید کرد: دولت این کار را از ادارات و مجموعه‌های زیردست خود شروع کند.

کد خبر: ۱۷۷۸۴
۱۱:۵۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از معصوم(ع) مبنی بر احترام به بزرگترها و کوچک‌ترها گفت: احترام به بزرگترها صرفا در احترام ظاهری نیست و احترام به تجارب و آراء و نظرات آنان هم هست و بسیاری جوانان هستند که از خود راضی هستند و بدون مشورت با بزرگترها اقدام به کاری می‌کنند و بعد آسیب می‌بینند.

وی با بیان اینکه افرادی که به والدین و بزرگترهای خود احترام نمی‌گذارند فرزندانشان هم ممکن است با آنان این برخورد را داشته باشند، افزود: احترام به کودکان و صغیرها هم از بعد دیگر مورد توجه و تاکید دین است؛ زیرا اگر بچه‌ها محبت ببینند فردا اهل محبت خواهند شد.

آیت‌الله مکارم اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از امتیازات بزرگ اسلام است؛ قرآن فرموده است علت اینکه شما خیر امت هستید به واسطه همین مسئله یعنی امر به معروف و نهی از منکر است. در کشور ما با اینکه اصل قانون اساسی است در میان مردم کمرنگ و روبه فراموشی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی از شرائط استجابت دعا، امر به معروف و نهی از منکر است اظهار کرد: برخی امر به معروف و نهی از منکر را به معنای تندی و خشونت با مردم تفسیر می‌کنند در حالی که باید این کار توأم با احترام و محبت باشد.

این مفسر قرآن با اشاره به ارسال نامه و طوماری از سوی تعداد قابل توجهی از طلاب و مردم قم به ایشان گفت: این افراد در این نامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان قم آورده‌اند از آن جایی که شهر قم، مقدس، شهر کریمه اهل بیت(ع) و پایگاه مراجع و علماست ولی جلوه‌های بدپوششی و بدحجابی مغایر با فرهنگ اصیل قم و ارزش‌های اسلامی مشاهده می‌شود و این معضل در برخی مناطق شهر کریمه و نه فقط در اطراف حرم تاثیر نامناسب بر امنیت اجتماعی و اخلاقی خانواده‌ها خصوصا جوانان گذاشته است.

آیت‌الله مکارم تاکید کرد: مسئله بدحجابی و بی حجابی فقط تکلیف شرعی نیست و مسئله‌ای اجتماعی از جهات مختلف است و نتایج بسیار بدی مانند متلاشی شدن خانواده، ارتباطات نامشروع، بی سرپرستی بچه‌ها و ارتکاب جنایات را به دنبال دارد.

وی افزود: مسئولان حجاب را به عنوان مسئله‌ای امنیتی اجتماعی، قضائی و واقعی مربوط به همه جامعه حساب کنند و تنها خیال نکنند یک دستور شرعی است که به آن عمل نمی‌شود.دولت می‌تواند از ادارات و کارمندان خود کار را شروع کند و از آنان بخواهد محجبه باشند و این کار نیاز به دعوا، تعزیرات و پرونده‌های قضائی هم ندارد که متاسفانه نسبت به این مسئله برخی بی‌توجه و یا کم توجه هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: