برگشت لایحه عدم نصب نماد «کارگر» در خیابان کارگر

اعضای شورای شهر تهران به لایحه عدم نصب نماد کارگر در خیابان کارگر رای نداند.

کد خبر: ۱۷۷۰۱
۱۲:۵۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - صبح امروز پیشنهاد رد لایحه ساماندهی و بهسازی خیابان کارگر روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و علی اعطا رئیس کمیته شهرسازی شورا نیز در دفاع از این رد لایحه گفت: شورای شهر چهارم مصوبه‌ای داشته است که بر اساس آن شهرداری ملزم شود که نمادها و المان‌هایی در رابطه با کار و کارگر در خیابان کارگر از میدان راه آهن تا تقاطع جلال آل احمد نصب کند و حتی ظرف مدت شش ماه گزارش‌هایی را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران به جای اجرای مصوبه و نصب المان آن را تبدیل به یک مطالعه طراحی شهری کرده است، گفت: در همین راستا ساماندهی خیابان کارگر در بحث مداخله کالبدی مطالعات فضایی و مداخله عملکردی و ترافیکی پیش رفته است. در حالی که تنها قرار بود المان‌هایی در خیابان نصب شود.

وی با بیان اینکه این اقدام شهرداری ربطی به لایحه نداشت، گفت: پیشنهاد می‌شود که این لایحه رد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده شود.

افشین حبیب زاده در واکنش به رد این لایحه گفت: مصوبه شورا در مورد نصب نماد و المان بوده است و می‌شود برخی بندها را اصلاح کرد، نه اینکه کل نمادها را حذف کرد.

مسجد جامعی نیز در رد این پیشنهاد گفت: خیابان کارگر توسط مردم نامگذاری شده و احترام شهرسازان به جامعه کارگری بوده است و اینکه ما دوباره این لایحه را بررسی کنیم هدر رفتن زمان است.
 
به دلیل رای نیاوردن پیشنهاد کمیسیون مبنی بر رد لایحه، این لایحه به کمیسیون برگشت داده شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: