در حاشیه المپیک فناوری ۲۰۲۴ مطرح شد

مهاجرانی: اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی تدوین می‌شود

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت اعلام کرد: اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی در معاونت علمی ریاست‌جمهوری تدوین می‌شود.

کد خبر: ۱۷۴۶۴۹
۱۸:۰۵ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

دیدارنیوز: با اعلام سخنگوی دولت چهاردهم، اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی در معاونت علمی ریاست‌جمهوری تدوین می‌شود.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت از تدوین اساسنامه سند سازمان ملی هوش مصنوعی خبر داد و اعلام کرد: تدوین اساسنامه این سازمان در معاونت علمی ریاست‌جمهوری و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

مهاجرانی امروز در حاشیه آیین اختتامیه المپیک فناوری ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران گفت: طبق اعلام افشین، معاون علمی رئیس‌جمهور اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی در حال تدوین است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اساسنامه در معاونت علمی تدوین می‌شود یا در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: تصویب این سند قاعدتاً باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود و تدوین آن در سازمان متولی آن یعنی معاونت علمی است.

مهاجرانی درباره سازمان متولی هوش مصنوعی، توضیح داد: وقتی نهادی وجود ندارد و می‌خواهد ایجاد شود، معمولا یک نهاد که فعالیتش به آن نزدیک است کار را شروع می‌کند تا مقداری که ساختار ایجاد شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: اساسنامه این سازمان در حال تدوین است و انشاءالله در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب می‌رسد و ریاست شورای راهبردی در حال حاضر به عارف، معاون اول رئیس جمهور تفویض شده است.

وی با بیان اینکه به طور دقیق نمی‌دانم این اساسنامه تا چه زمانی نهایی و تصویب می‌شود، یادآور شد: اینکه به معاون اول اختیارات تفویض شده، به این معنا است که اختیاراتی است که بنا بوده شخص رئیس جمهور داشته باشد و به معاون اول تفویض شده است و اینکه رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی چگونه انتخاب می‌شود، بر اساس اساسنامه است.

سخنگوی دولت پاسخ سایر سؤالات خبرنگاران را به کسب اطلاع درباره اساسنامه سند ملی هوش مصنوعی موکول کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: