عبدالفتاح سیسی مطرح کرد

پیشنهاد جدید مصر برای آتش‌بس بین اسرائیل و حماس

در میان درگیری‌های خونین اسرائیل و حماس، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، می‌گوید که طرحی شامل آتش‌بس دو روزه بین اسرائیل و حماس را پیشنهاد کرده است.

کد خبر: ۱۷۴۶۲۶
۱۲:۲۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

دیدارنیوز: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، روز یکشنبه گفت که کشورش طرحی شامل یک آتش‌بس دو روزه بین اسرائیل و حماس را پیشنهاد کرده که به موجب آن چهار گروگان اسیر در غزه در مقابل تعدادی از زندانیان فلسطینی آزاد می‌شوند.

سیسی با بیان این که این پیشنهاد ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را نیز در بر خواهد گرفت، گفت پس از اجرایی شدن این آتش‌بس دو روزه مذاکرات برای دائمی کردن آن ادامه خواهد یافت.

این اولین بار است که رئیس‌جمهور مصر به صورت علنی چنین طرحی را پیشنهاد می‌کند.

از زمان آغاز جنگ در غزه در بیش از یک سال پیش، مصر به همراه قطر و ایالات متحده میانجی اصلی مذاکرات صلح بین اسرائیل و حماس بوده است. مذاکراتی که از ماه اوت بدین سو متوقف شده است.

در ‍‍‍‍۱۱ ماه گذشته و از زمان توقف یک هفته‌ای درگیری‌ها در نوامبر ۲۰۲۳، که طی آن ۱۰۵ گروگان در ازای ۲۴۰ زندانی فلسطینی آزاد شدند، آتش‌بسی بین حماس و اسرائیل برقرار نشده است.

همزمان یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در جریان مراسم یادبود قربانیان حمله ۷ اکتبر حماس گفته است که «هر هدفی را نمی‌توان از طریق عملیات نظامی به دست آورد» و برای بازگرداندن گروگان‌ها «مصالحه دردناکی لازم است».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: