سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خبر داد

اقدام شورای شهر علیه امارات؛ تغییر نام خیابان مهستان به «جزایر ایرانی»

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درباره اقدامات ضدایرانی امارات درخصوص جزایر سه‌گانه کشورمان گفت: طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان واقع در خیابان ایران‌زمین که سفارت امارات متحده عربی در آن قرار دارد به خیابان جزایر ایرانی را تقدیم رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران می‌کنم.

کد خبر: ۱۷۴۱۷۷
۱۰:۵۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در قالب طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان به خیابان «جزایر ایرانی» را تقدیم شورای شهر کرد.

سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود با تسلیت شهادت یحیی سنوار به بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در روز‌های اخیر علاوه بر تنش‌های موجود در منطقه قابل توجه بود، بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص مالکیت جزایر سه گانه ایرانی است که این ادعا بی اساس بار دیگر از سوی کشور‌های عربی تکرار شده است. کشور‌های عربی در سال‌های اخیر این موضوع را بار‌ها درباره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بدون در نظر گرفتن اسناد تاریخی و حقوق بین الملل مطرح کردند و این اولین بار نیست که ما شاهد ادعا‌های پوچ درباره جزایر سه گانه ایرانی که پاره تن ایران و بخش جدایی‌ناپذیر می‌باشند، هستیم.

وی ادامه داد: کشور‌های عربی حاشیه خلیج همیشگی فارس تلاش می‌کنند از شرایط خاص و تنش‌های موجود در منطقه نهایت استفاده را ببرند و با یارگیری و متحد کردن سایر کشور‌ها با خود، اجماعی در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ایجاد و نسبت به مالکیت این جزایر فضاسازی کند.

سوده نجفی با محکومیت این بیانیه افزود: در راستای دیپلماسی عمومی و پاسخ قاطع به این‌گونه ادعا‌های پوچ و بی‌اساس نسبت به تمامیت ارضی کشور که در سال‌های اخیر بار‌ها از سوی برخی کشور‌های نوظهور خلیج همیشگی فارس که قدمتشان از قدمت درختان خیابان ولیعصر تهران هم کمتر است، طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان واقع در خیابان ایران‌زمین که سفارت امارات متحده عربی در آن قرار دارد به خیابان جزایر ایرانی را تقدیم رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران می‌کنم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: