عثمانی، نماینده مجلس مطرح کرد

با قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، خطای یک نماینده را به حساب نظام نمی‌گذارند

محمدقسیم عثمانی، سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس درباره طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: این قانون باعث می‌شود همه مصون باشند و خطای یک نماینده را به حساب نظام نگذارند.

کد خبر: ۱۷۴۱۷۵
۱۰:۲۶ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باعث می‌شود همه مصون باشند و خطای یک نماینده را به حساب نظام نگذارند.

محمدقسیم عثمانی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری درباره کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس شورای اسلامی بر رفتار نمایندگان گفت: این قانون باعث می‌شود حریت نماینده حفظ شود. ما به دنبال از بین بردن حریت نماینده نیستیم. این طرح در جهت تحقق قانون اساسی نوشته شده است. مجلس تریبون مردم و خانه ملت است. به دنبال این هستیم که نمایندگان با اعتماد به نفس پشت تریبون مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح بر رفتار هیأت رئیسه مجلس نیز نظارت دارد و این هیأت را در ریل قانون جلو می‌برد. قدرت مجلس و نمایندگان در صلابت آنان است. پس نباید کاری کنیم که زمینه تخریب مجلس فراهم شود.

عثمانی تصریح کرد: اگر به این طرح رای منفی بدهید، در بیرون راجع به شما چه می‌گویند؟ باید خود کنترلی ایجاد کنیم. این قانون باعث می‌شود همه مصون باشند و خطای یک نماینده را به حساب نظام نگذارند. با تصویب این قانون یک خود نظارتی به وجود خواهد آمد. این بهترین پیام برای ملت و جامعه است. این قانون باعث نمی‌شود که درد مردم را نگویید. اگر رفتار نماینده درست نباشد نمی‌تواند مطالبه‌گر باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: