سینر با شکست آلکاراس فاتح جام شش پادشاه شد

ضیافت آخر نادال و جوکوویچ در ریاض/ تقدیر از «رافا» با راکت طلایی +عکس و ویدیو

در شبی که یانیک سینر ایتالیایی در نبردی سنگین با کارلوس آلکاراس اسپانیایی فاتح تنیس نمایشی جام شش پادشاه در عربستان شد، همه چیز تحت تاثیر آخرین تقابل رافائل نادال و نواک جوکوویچ دو اسطوره محبوب و پرافتخار دنیای تنیس بود.

کد خبر: ۱۷۴۱۷۰
۰۹:۴۴ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: پرده آخر رقابت دو اسطوره تکرارنشدنی دنیای تنیس هم به روی صحنه رفت؛ در ریاض پایتخت عربستان سعودی و در مسابقات نمایشی جام شش پادشاه.

به نقل از تنیسفا، رافائل نادال و نواک جوکوویچ دو قهرمان افسانه‌ای دنیای ورزش که سال‌های متمادی زمین‌های تنیس را به صحنه نبرد و افتخار بدل کردند، شامگاه شنبه در شهر ریاض برای شصت‌ویکمین و آخرین بار مقابل هم به میدان رفتند.

جوکوویچ بازی را بهتر آغاز کرد و ست اول را با نتیجه ۶ بر ۲ به سود خود خاتمه داد. اما نادال که نمی‌خواست دیدار آخر با رقیب دیرینه را به آسانی واگذار کند، در ست دوم با تمام توانش به میدان آمد. ماتادور به ویژه در لحظات پایانی با فورهند‌های آتشین خود شور و هیجان خاصی به بازی بخشید و یاد روز‌های خوبش را زنده کرد. اما این تلاش‌ها برای غلبه بر بزرگترین رقیب دوران حرفه‌ای‌اش کافی نبود و ست دوم هم پس از رقابتی تنگاتنگ در تایبریک به سود جوکوویچ به پایان رسید تا پرونده رقابت این دو برای همیشه بسته شود.

امتیازهای ناب رافا برابر جوکر

 

برنده این مسابقه اگرچه جوکوویچ ۳۷ ساله بود، اما این بار و به‌رغم تمام نبرد‌های قبلی، پیروزی کم‌ترین اهمیت را داشت. چراکه با خداحافظی نادال ۳۸ ساله در پایان فصل می‌دانیم این رقابت دیگر تکرار نخواهد شد و زین پس فقط می‌توانیم با مرور تقابل‌های فراموش‌نشدنی‌شان دلمان را خوش کنیم.

جدال نادال و جوکوویچ یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین رقابت‌های تاریخ تنیس بود. جدالی که از اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی کلید خورد و به مدت ۱۸ سال در بالاترین سطح ادامه پیدا کرد. هر مسابقه داستانی تازه داشت؛ هر دو با تمام وجود به زمین می‌آمدند تا نه فقط برای پیروزی که برای ساختن میراثی ابدی بجنگند.

امروز با پایان اپیزود آخر از این رقابت افسانه‌ای، دوران طلایی "بیگ ۳" هم به سر آمد؛ دورانی که با فدرر آغاز شد و با نادال و جوکوویچ به اوج رسید تا باشکوه‌ترین دوره تاریخ تنیس در پیش چشمان ما رقم بخورد.

دورانی که برای همیشه در کتاب‌های تاریخ و در گام‌های هر کودکی که راکت تنیس در دست می‌گیرد زنده خواهد بود. همچون افسانه‌ای که به سینه‌به‌سینه منتقل می‌شود.

جوکوویچ به نادال: تنیس را ترک نکن مرد! اندکی بیشتر در کنار ما بمان

نواک جوکوویچ پس از آخرین دیدار با رافائل نادال در مسابقات تنیس ریاض، سخنان احساسی و زیبایی را درباره رقیب دیرینه خود بیان کرد.

اسطوره صربستانی گفت: «نمی‌دانم از کجا باید شروع کنم. اولین مسابقه‌ای که در سال ۲۰۰۵ بازی کردیم را به یاد می‌آورم. فکر می‌کنم همان سال بود. چه کسی تصور می‌کرد که ۲۰ سال بعد اینجا بایستیم در حالی که این مدت بیش از ۶۰ بار با هم روبرو شدیم. نهایت احترام را برای تو قائل هستم. تو یک ورزشکار فوق‌العاده و یک انسان فوق‌العاده هستی. می‌خواهم به اعضای تیم و خانواده ات هم برای این دوران حرفه‌ای شگفت‌انگیز تبریک بگویم. این موفقیت آن‌ها هم هست. می‌دانم خانواده چقدر باید برای یک تنیس‌باز حرفه‌ای فداکاری کند. فقط می‌توانم تصور کنم که چه فراز و نشیب‌هایی را در کنار او تجربه کردید. شما هم به اندازه رافا در این موفقیت سهیم هستید.

او افزود: «می‌توانم تمام شب صحبت کنم. اما فکر می‌کنم رافا باید به جای من صحبت کند. همانطور که در آخر بازی به تو گفتم، سهیم شدن میدان رقابت با تو مایه افتخار بزرگی بود. این لحظه‌ای است که احساسات را بر می‌انگیزد.»

او در پایان گفت: «رقابت ما فوق‌العاده و بسیار پرشور بود. امیدوارم روزی فرصتی پیدا کنیم که در کنار ساحل بنشینیم و با هم نوشیدنی بخوریم و درباره‌ی زندگی و چیز‌های دیگر صحبت کنیم. با یک تشکر صحبت‌هایم را تمام می‌کنم؛ نه فقط از طرف خودم، بلکه از طرف تمام دنیای تنیس برای آنچه که انجام دادی. تو میراث فوق‌العاده‌ای به جا گذاشتی و ما به راستی قدردان آن هستیم.»

هدیه گران‌بهای سعودی‌ها؛ راکتی از جنس طلا برای ماتادور

 

یانیک سینر شاه شاهان؛ قهرمانی شش میلیون دلاری ستاره ایتالیایی در جام ریاض

یانیک سینر با پیروزی ۲ بر یک مقابل کارلوس آلکاراس به مقام قهرمانی رقابت‌های نمایشی جام شش پادشاه در ریاض دست یافت.

در دیدار پایانی این مسابقات که بسیار جذاب و دیدنی دنبال شد، سینر بعد از اینکه در ست اول برتری ۴-۱ را از دست داد و در تایبریک شکست خورد، به بازی برگشت و دو ست بعدی را با نتایج مشابه ۶-۳ از همتای اسپانیایی‌اش برد تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

اگرچه این مسابقه امتیاز رنکینگ نداشت و در آمار تقابل‌های دو بازیکن به حساب نخواهد آمد، اما دو فوق ستاره جوان تنیس برای تصاحب جایزه نقدی شش میلیون دلاری هر چه در چنته داشتند را رو کردند و در نهایت این سینر بود که توانست بزرگترین جایزه نقدی در تاریخ تنیس را مال خود کند.

بازیکن ۲۳ ساله ایتالیایی امسال برای قهرمانی در اوپن آمریکا مبلغ ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دریافت کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: