مردم باید بیشتر در مورد اهدای خون بدانند

دعوت ناهید کیانی از ورزشکاران برای شرکت در پویش اهدای خون

ناهید کیانی، ستاره تکواندوی زنان ایران و مدال‌آور بازی‌های المپیک پاریس، از همه مردم خصوصا ورزشکاران دعوت کرد در پویش اهدای خون شرکت کنند.

کد خبر: ۱۷۴۱۵۹
۲۰:۳۵ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: ناهید کیانی، بانوی مدال آور تکواندوی ایران از همه مردم خصوصا ورزشکاران دعوت کرد ضمن شرکت در پویش اهدای خون ورزشکاران با اهدای خون به نجات جان بیماران کمک کنند.

به نقل از وبدا، ناهید کیانی مدال آور تکواندوی بانوان ایران و سفیر اهدای خون به مناسبت هفته تربیت بدنی و رویداد اهدای خون ورزشکاران ضمن تبریک این هفته گفت: خوب است بدانیم با هر اهدای خون جان سه نفر نجات پیدا می‌کند و این کار بسیار خوب و انسان دوستانه است.

وی برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را با حضور ورزشکاران مطرح کشور در جلب مشارکت مردم به اهدای خون بسیار موثر دانست و افزود: استفاده از همه ابزار‌های فرهنگی می‌تواند به صورت همه جانبه خدمات انتقال خون را معرفی کند و فرهنگ اهدای خون را به خوبی در میان مردم ترویج دهد.

وی با یادآوری یک برنامه فرهنگی موثر از سازمان انتقال خون گفت: خود من که سابقه اهدای خون دارم، در یکی از برنامه‌های سازمان انتقال خون شاهد مواجه شدن یک نوجوان نجات یافته با مادر و فرزندی بودم که سال‌ها پیش خون بند ناف نوزاد را اهدا کرده بود و این دو کودک اکنون نوجوانانی سالم و شاداب بودند و این مواجهه بسیار تاثیر گذار بود.

کیانی به عنوان سفیر اهدای خون تاکید کرد: مردم باید بیشتر در مورد اهدای خون بدانند و همیشه زوایایی از خدمات انتقال خون هست که مردم چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانند و خوب است تمام این زوایا به نوعی فرهنگ سازی و معرفی شود.

وی در مورد خاطره اولین اهدای خون می‌گوید: کل تیم ما چند سال پیش در مراسمی مربوط به سازمان انتقال خون دعوت شدند و همه با هم خون اهدا کردیم. این کار برای ما افتخار داشت و امیدوارم اهدای خون ما برای بیماران نیازمند به خون مفید باشد.

مدال آور تکواندوی ایران در مورد ترس‌های بانوان و باور‌های غلط آنان در مورد اهدای خون می‌گوید: اهدای خون هیچ ترس یا ضرری برای بدن ندارد و بدن قادر است میزان خون از دست رفته را تامین کند.

وی تاکید کرد: قبل از اهدای خون باید آزمایش داده شود که مشکلی نداشته باشید و مشکلتان به فرد بیمار منتقل نشود و اگر کم خونی دارید نیز باید این مشکل با دارو از بین برود و بعد برای اهدای خون اقدام کنید که البته سازمان انتقال خون قبل از اهدا معاینات لازم را انجام می‌دهد.

کیانی از همه مردم خصوصا ورزشکاران دعوت کرد ضمن شرکت در پویش اهدای خون ورزشکاران با اهدای خون به نجات جان بیماران کمک کنند و گفت: وقتی خون اهدا می‌کنید و به یک انسان کمک می‌کنید گویی دارید به تمام مردم ایران کمک می‌کنید.

گفتنی است، ناهید کیانی سفیر ترویج فرهنگ اهدای خون در میان جوانان و ورزشکاران، نخستین تکواندوکار زن ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو در تاریخ تکواندو ایران شده است. او تاکنون تجربه حضور در دو المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ را داشته است و موفق به کسب مدال نقره در المپیک ۲۰۲۴ شده است.

کیانی در مسابقات قهرمانی تکواندو جهان ۲۰۲۳، نخستین نشان طلای مسابقات جهانی در تاریخ تکواندوی زنان ایران را کسب کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: