جوکوویچ هم مانند نادال دیگر توان رقابت با ستاره‌های جدید را ندارد

برتری نسل جوان مقابل اسطوره‌ها در ریاض/ امتیاز تماشایی «رافا» +ویدیو

شب گذشته (پنجشنبه) در ریاض عربستان، ستاره‌های پرافتخار و جوان تنیس در مرحله نیمه نهایی جام شش پادشاه به میدان رفتند و تماشاگران را حسابی به تشویق و تحسین خود وادار کردند. نکته تلخ این داستان روزهای پایانی دوران درخشان و باشکوه نادال و جوکوویچ است که حالا باید جای خود را به نسل جوان‌ بدهند.

کد خبر: ۱۷۴۰۸۳
۱۰:۳۷ - ۲۷ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: یانیک سینر مرد اول تنیس جهان با تکرار پیروزی خود مقابل نواک جوکوویچ راهی فینال مسابقات نمایشی ریاض شد.

به نقل از تنیسفا، ستاره ۲۲ ساله ایتالیایی چهار روز بعد از شکست اسطوره صربستانی در فینال مسترز شانگهای، این بار در پایتخت عربستان حریف پرآوازه‌اش را در سه ست با نتایج ۶-۲، ۶-۷ و ۶-۴ شکست داد تا سومین برد پیاپی خود مقابل او را در مسابقات این فصل کسب کند.

سینر روز شنبه برای تصاحب جایزه شش میلیون دلاری مسابقات بازی می‌کند.

جام شش پادشاه؛ آلکاراس به سینر رسید، نادال به جوکوویچ

کارلوس آلکاراس در جدال تمام اسپانیایی با رافائل نادال الگوی دوران کودکی خود در دو ست با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ به برتری رسید و راهی فینال مسابقات تنیس نمایشی ریاض شد.

ماتادور کهنه‌کار به رغم دوری طولانی مدت از میادین، در این مسابقه عملکرد قابل قبولی ارائه داد، اما تلاشش برای شکست همتای جوان و تازه‌نفسش کافی نبود.

این مسابقات آخرین حضور نادال در خارج از خاک اسپانیا پیش از بازنشستگی او در پایان فصل است.

به این ترتیب روز شنبه آلکاراس و سینر ستاره‌های نسل جدید تنیس در دیدار فینال به مصاف هم خواهند رفت و رافائل نادال و نواک جوکوویچ اسطوره‌های تکرارنشدنی تنیس نیز دیدار رده‌بندی را برگزار خواهند کرد. اتفاقی که به شکلی نمادین از پایان یک عصر و آغاز دورانی نو در تنیس حکایت دارد.

آخرین اپیزود از افسانه "بیگ ۳"

دیدن افول اسطوره‌ها هیچ وقت آسان نیست. ما برای سال‌ها عادت داشتیم تا بزرگان را در فینال‌های بزرگ و در اوج رقابت برای قهرمانی ببینیم، اما اکنون باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که دورانی جدید آغاز شده است.

با شکست نادال و جوکوویچ در نیمه‌نهایی مسابقات ریاض، این دو اسطوره تکرارنشدنی روز شنبه در دیدار رده‌بندی به مصاف هم می‌روند تا شاهد آخرین اپیزود از افسانه بیگ ۳ باشیم.

دیداری که هر چند جنبه غیررسمی دارد، اما باید آن را غنیمت شمرد چراکه دیگر قرار نیست تکرار شود.

نادال و جوکوویچ در طول ۱۸ سال رقابت جذاب و نفس‌گیر خود در مجموع ۶۰ مرتبه با هم دیدار کردند که بیشترین تقابل میان دو بازیکن در تاریخ تنیس است.

اما افسوس که پرونده این رقابت افسانه‌ای روز شنبه برای همیشه بسته خواهد شد.

آخرین هنرنمایی‌های پادشاه

رافائل نادال به زودی بازنشسته می‌شود و این مسابقه‌های آخر برای هوادارانش حس و حال متفاوتی دارد.

رافا با اینکه مدت‌ها از میادین دور بود دیشب در مصاف با آلکاراس بازی خوبی ارائه داد و گوشه‌هایی از مهارت و قدرت بی‌بدیل خود را که یادآور دوران اوجش بود به نمایش گذاشت.

او نشان داد که هنوز می‌تواند در سطح بالایی بازی کند و تصمیمش برای خداحافظی نه از سر ناتوانی در رقابت با بهترین‌ها، بلکه به خاطر محدودیت‌های جسمانی است. چه می‌توان کرد که گذر عمر را گریزی نیست و بدن رافا دیگر توان تحمل فشار سنگین و مسابقه‌های طولانی را ندارد.

دیشب هم این لبخند شورانگیز رافا بعد از کسب امتیاز حسابی دل هوادارانش را لرزاند. شور و هیجان ماتادور مثل هیچ کس نبود و حال همه می‌دانیم که وقت خداحافظی نزدیک است.

به گزارش دیدارنیوز، نیمار ستاره برزیلی تیم الهلال عربستان شب گذشته در سالن مسابقات حضور داشت و با آلکاراس و نادال خوش و بش کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: