نشست اتحادیه بین المجالس جهانی

نبویان: خروجی دموکراسی غربی‌ها، جز کشتار مردم نیست

محمود نبویان، عضو مجلس در یکصد و چهل و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی، گفت: خروجی دموکراسی که غربی‌ها از آن یاد می‌کنند جز کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع نیست.

کد خبر: ۱۷۴۰۶۷
۱۸:۳۴ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: عضو مجلس در یکصد و چهل و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی، گفت: خروجی دموکراسی که غربی‌ها از آن یاد می‌کنند جز کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع نیست.

سید محمود نبویان در گفتگو با رسانه خانه ملت، در حاشیه یکصد و چهل و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی، ضمن تاکید بر این نکته که هئیت ایرانی از روز جمعه هفته گذشته وارد مجموعه (IPU) شده و جلسات مقدماتی کشور‌های اسلامی و عربی از روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه آغاز شد، گفت: همت ما بر این اساس بود که از حقوق ملت ایران و همچنین مظلومین جهان از جمله مردم غزه و لبنان نیز دفاع کنیم.

وی با اشاره به برخی حملات سیاسی علیه برنامه هسته‌ای ایران، از سوی یکی از افراد حاضر در این اجلاس ادامه داد: بنده سعی کردم در این زمینه از مواضع ایران دفاع کنم.

نبویان با بیان اینکه در روز گذشته جو مناسبی در حمایت از مردم غزه و لبنان در اجلاس فوق شکل گرفت، ادامه داد: همچنین هیئت ایرانی در این اجلاس، یک آیتم اضطراری در دفاع از مردم غزه، لبنان و فلسطین ارائه کرد. این در حالیست که کشور‌های نظیر آرژانتین و فرانسه و رژیم صهیونستی در این بخش مطالب خود را ارائه داده بودند.

وی با بیان اینکه در موعد آغاز اظهارات نماینده اسرائیل در این اجلاس، هیئت ایرانی و برخی از کشور‌های همسو از سالن اصلی خارج شدند، ادامه داد: همچنین خروج از سالن اصلی، سه مرتبه در این اجلاس صورت گرفت و به حمدالله جو عمومی جو خوب و به نفع مردم فلسطین بود.

نبویان با بیان اینکه هیئت ایرانی از آیتم اضطراری خود به نفع آیتم اضطراری که فلسطینی‌ها ارائه داده بودند، صرف نظر کرد تا به یک رای دست پیدا کنیم، ادامه داد: در جریان این اجلاس، نماینده الجزایر شعار آزادی آزادی فلسطین را مطرح کرد و تشویق مردم فلسطین از سوی حضار بسیار جالب بود. از این رو مردم ما باید به خوبی بدانند که غربی‌ها همین هستند که نشان می‌دهند و کشور‌های نظیر آلمان، انگلستان، فرانسه، لهستان، چک و نروژ و ... در مخالفت با مردم فلسطین رای دادند، این کشور‌ها خواستار ادامه کشتار و قتل عام مردم فلسطین بودند. در حقیقت این رویکرد، نمایانگر چهره غربی‌هاست.

نبویان تاکید کرد: ما نباید نگاهمان به ظاهر این افراد باشد و باید بدانیم این‌ها در باطنشان آدم کشانی هستند که به طور ۱۰۰ درصدی از کشتار رژیم صهیونیستی و نسل کش آن‌ها در غزه و لبنان حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین باید به این نکته اشاره کنم که هیچ امیدی به این سازمان‌های بین‌المللی وجود ندارد. چرا که ظاهر آن‌ها بر مبنای دموکراسی است، اما به ادامه کشتار در غزه لبنان رای می‌دهند. از این رو دموکراسی که از آن یاد می‌کنند، خروجی آن جز کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع نیست. باید حواسمان جمع باشد و بر روی آرمان‌هایمان ایستادگی کنیم، در این حالت است که می‌توانیم حقوقمان را استیفا کنیم.

وی با بیان اینکه سفر نمایندگان عضو در (IPU) به ژنو با سفر دکتر قالیباف به این اجلاس همراه شد، بیان کرد: سخنرانی‌های دکتر قالیباف در این اجلاس بسیار موثر و ارزشمند بود. از این رو سخنرانی‌های بسیار خوبی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه حمایت از مردم ایران، مردم غزه، لبنان و همچنین مردم مظلوم جهان ایراد شد.

نبویان با بیان اینکه همچنین حضور در این اجلاس، با سفر شجاعانه قالیباف به بیروت نیز همراه شد، ادامه داد: این سفری بسیار تاثیرگذار بود. همچنین روسای پارلمانی کشور‌ها در دیدار با قالیباف به ما می‌گفتند که این سفر، سفر بسیار شجاعانه و موثری بوده است. ان شاءالله ما بتوانیم در تمامی مجامع بین‌المللی یک صدای رسا و بلندگوی خوبی برای دفاع از منافع ملت ایران باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: