گرانی در بازار گوشت

قیمت گوشت قرمز چند؟/ ران گوسفند ۹۲۵ هزار تومان +جدول

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت قرمز می‌گوید قیمت گوشت قرمز طی سه هفته اخیر حدود ۳۰ هزار تومان کاهش داشته با این حال قیمت‌ها همچنان گران و بالاست و برای خرید ران گوسفند عدد ۹۲۵ هزار تومان دیده می‌شود.

کد خبر: ۱۷۳۹۸۰
۱۱:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس اتحادیه گوشت قرمز با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز طی سه هفته اخیر حدود ۳۰ هزار تومان کاهش داشته، اظهار کرد: هم دام‌ها در این فصل وزن‌گیری مناسبی دارند و هم بازار چندان رونقی ندارد و تمامی این عوامل موجب کاهش قیمت شده است.

طی روز‌های گذشته قیمت گوشت قرمز اعلام شد و به گفته منصور پوریان - رئیس شورای تامین دام کشور- قیمت گوشت گوساله و گوسفندی منجمد زیر ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم با قیمت ۳۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه بازار در ثبات نسبی به سر می‌برد و قیمت چندان چشمگیری ندارد، تصریح کرد: با توجه به بالارفتن هزینه تولید گوشت داخلی، قیمت دام زنده در محدوده ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان و گوساله با احتساب نژاد و کیفیت در محدوده قیمتی ۱۷۰ تا ۱۹۵ هزار تومان است. قیمت گوشت گوسفندی تولید داخل بیش از ۵۰۰ هزار تومان و گوساله بالای ۴۵۰ هزار تومان است.

پوریان در پاسخ به این پرسش که آیا در کنار این ثبات شرایط بازار می‌توانیم شاهد کاهش قیمت نیز باشیم یا خیر؟ مطرح کرد: کاهش قیمت تابع هزینه است. تولید در کشور ما با تولید در کشور‌های دیگر متفاوت است. کشور‌هایی آسیایی از جمله ارمنستان، گرجستان، روسیه، قرقیزستان و... که از آن‌ها واردات گوشت انجام می‌شود، به دلیل اینکه اقلیم خوب و شرایط مرتعی مناسبی دارند، هزینه‌های تولید بسیار پایینی دارند. اما ایران اقلیم خشکی دارد و از مراتع کافی نیز برخوردار نیست و فقر مرتع داریم و این موجب شده که تولید گوشت در کشور ما بیشتر از طریق نهاده‌های دامی انجام شود.

به بهانه اعلام قیمت‌ها سری به مغازه‌ها برای بررسی قیمت گوشت زدیم. مغازه‌هایی که چندان شلوغ نبودند و خبر از آرام بودن بازار می‌داد.

قیمت‌ها در مغازه‌های حوالی خیابان بهشتی طبق لیست زیر است:

علی اصغر ملکی_ رئیس اتحادیه گوشت قرمز_ اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز نسبت به ۳ هفته پیش حدود ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است. این کاهش قیمت از وزن‌گیری مناسب دام‌ها سرچشمه می‌گیرد. البته از جمله عواملی که دست در دست هم داده تا قیمت کاهش یابد این است که بازار گوشت چندان رونقی ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: