برد تیم ملی و واکنش به انتقادها

انتقاد قلعه‌نویی از صداوسیما؛ با تبر ما را زدند!

پیروزی درخشان تیم ملی ایران برابر قطر که با عملکردی عالی در نیمه دوم همراه بود، باعث شد تا امیر قلعه‌نویی و سردار آزمون به انتقادها پاسخ بدهند و از صداوسیما انتقاد کنند.

کد خبر: ۱۷۳۹۶۹
۱۰:۰۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری بعد از جدال با قطر، از عملکرد شاگردانش تمجید کرد و نسبت به منتقدان تیمش موضع‌گیری تندی داشت.

تیم ملی ایران در ادامه راه خود در مسیر رسیدن به سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۶، شب گذشته (سه‌شنبه) چهارمین مسابقه‌اش در دور سوم انتخابی را در ورزشگاه راشد شهر دبی برگزار کرد؛ جایی‌که شاگردان امیر قلعه‌نویی به مصاف تیم ملی قطر رفتند و با وجود آنکه عنابی‌پوشان ابتدا به گل برتری رسیدند، اما در ادامه، نمایش تهاجمی تیم ملی ایران و درخشش سردار آزمون باعث شد تا کامبکی درخشان از سوی شاگردان امیر قلعه‌نویی به‌ثبت برسد و بردی ۴ بر یک در کارنامه تیم ملی به‌ثبت رسید.

امیر قلعه‌نویی بعد از آنکه تیمش با ۱۰ امتیاز به صدر جدول گروه نخست دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ صعود کرد، همراه با سردار آزمون که در جدال دیشب با ثبت ۲ گل و یک پاس گل نقش‌آفرینی فوق‌العاده در مسیر پیروزی تیم ملی داشت، در نشست خبری بعد از جدال با عنابی‌پوشان حضور یافت. قلعه‌نویی در صحبت‌هایش با اشاره به عطش مهاجمان تیمش برای رسیدن به گل‌های بیشتر، از عملکرد شاگردان خود ابراز رضایت کرد و علیه منتقدان تیمش هم با ادبیاتی کنایه‌آمیز موضع گرفت.

می‌توانستیم گل‌های بیشتر بزنیم

قلعه‌نویی صحبت‌هایش را با تمجید از عملکرد بازیکنان تیمش و البته هواداران تیم ملی در امارات آغاز کرد و گفت: «از تمام بازیکنان و مجموعه تیم تشکر می‌کنم. این برد را باید به ملت عزیز ایران تبریک بگویم. دقایقی که عقب بودیم، تماشاگران واقعی در ورزشگاه بودند و تیم را تشویق کردند و باعث شدند بازی را برگردانیم. امروز یکی از روز‌های خوب ما بود و ۴ گل زدیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتر بزنیم، ولی نشد. به تیم قطر هم تبریک می‌گویم، چه زمانی که بازی مساوی بود و چه زمانی که عقب بودند بازی خوبی ارائه دادند».

آسیا از این بازی لذت برد

سرمربی تیم ملی با اشاره به پیروزی به‌دست آمده و عملکرد فنی تیمش در جدال با قطر توضیح داد: «امروز یکی از بازی‌های خوب گروه بود و آسیا از این بازی لذت برد. بازی قبل [جام ملت‌های آسیا]که ۳ بر ۲ باختیم خیلی بدشانس بودیم. در آن دیدار یک توپ روی دروازه ما آمد و ۳ گل خوردیم و موقعیت‌های زیادی خراب کردیم. امروز خط دفاع ما بسیار خوب بود و تله گذاری خوبی داشتیم و توانستیم سرعت بازی را بالا ببریم. به همه تبریک می‌گویم. شاید در این برد، کمترین نقش را من داشتم و به مهدی تاج و دیگر همکاران تبریک می‌گویم و از آن‌ها تشکر می‌کنم که در شرایط سخت کمک می‌کنند تا فوتبال ایران راهش را پیدا کند».

بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا هم یکنواخت نمی‌توانند بازی کنند، اما ...

امیر قلعه‌نویی درباره ارزش پیروزی به‌دست آمده برابر عنابی‌پوشان، با اشاره به انتقادات مطرح‌شده علیه تیمش گفت: «این برد در ادامه راه به ما کمک می‌کند. یکی دو روز می‌توانیم شادی کنیم و پس از آن باید به فکر بازی‌های بعدی با قرقیزستان و کره‌شمالی باشیم. امیدوارم بتوانیم با بازی‌های خوب، دل مردم ایران را شاد کنیم. بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا هم یکنواخت نمی‌توانند بازی کنند، ولی جا‌هایی که باید به ما کمک می‌کردند، با تبر ما را زدند که این موضوع جای نگرانی دارد».

از همه پیشکسوتانی که دل‌شان برای فوتبال می‌سوزد تشکر می‌کنم

قلعه‌نویی با قدردانی از پیشکسوتان فوتبال ایران در ادامه صحبت‌هایش پیرامون انتقاد‌های مطرح‌شده گفت: «پیشکسوتانی مانند بهتاش فریبا، حسین فرکی، محصص، چراغپور، رجبی و ... در شرایط سخت ما را راهنمایی کردند. کسی مثل حسن روشن که هم از ما انتقاد می‌کند، ولی خیلی وقت‌ها هم راهنمایی می‌کند که من از همه پیشکسوتانی که دل‌شان برای فوتبال می‌سوزد تشکر می‌کنم. وقتی اصغر شرفی را در مراسم بزرگداشت حشمت مهاجرانی، بزرگ فوتبال ایران - که برایش آرزوی سلامتی دارم - دیدم به من روحیه داد و گفت به راهت ادامه بده».

در صداوسیما و جا‌های دیگر دنبال حب و بغض و تسویه‌حساب هستند!

سرمربی تیم ملی با موضع‌گیری تند علیه برنامه‌های تلویزیونی صحبت‌هایش را ادامه داد و در این‌باره توضیح داد: «خیلی‌ها مثلا در صداوسیما و جا‌های دیگر دنبال حب و بغض و تسویه‌حساب هستند که نمی‌خواهم بحث‌اش را باز کنم. خیلی از آقای جبلی [رئیس سازمان صداوسیما]تعجب می‌کنم که چرا به برخی افراد فضا می‌دهد که اظهار نظر کنند؟ ما خیلی ایراد داشتیم، ولی باز هم در نهایت خوشحالم که توانستم با یک بازی خوب ۳ امتیاز بگیریم. ان‌شاءالله با ۲ برد خوب بتوانیم صعود زودهنگامی به جام جهانی ۲۰۲۶ داشته باشیم».

در این اردو جوانان ما را امیدوار کردند

امیر قلعه‌نویی در واکنش به تغییرات اعمال‌شده در خط دفاعی تیمش پاسخ داد: «میلاد محمدی در چند پست بازی می‌کند و نه‌تن‌ها میلاد، بلکه امید نورافکن هم در بیشتر بازی‌ها در وسط زمین بازی می‌کرد، ولی امروز دفاع چپ بازی کرد و یکی از بازیکنان خوب ما بود. میلاد یکی از خوب‌های ما بود. درست است که در اوایل بازی عملکرد خوبی نداشت، ولی در ادامه وظایفی را که به او دادیم به نحو احسن انجام داد. در این اردو جوانان، ما را امیدوار کردند. در حالی که به جوانان بازی نرسید، اما خوشحالم که با روحیه و انگیزه بالا در تیم ملی هستند. آرام‌آرام باید تغییر نسل همراه با نتیجه‌گیری داشته باشیم».

به بازیکنان گفتم شاید من در جام جهانی نباشم، اما ...!

قلعه‌نویی با قدردانی از اصحاب رسانه در ادامه صحبت‌هایش در نشست خبری بعد از جدال با قطر گفت: «از خبرنگارانی که پای ثابت تیم ملی هستند، تشکر می‌کنم. امیدوارم تیم ملی روز به روز بهتر شود. به بازیکنان گفتم شاید من در جام جهانی نباشم، اما همان‌طور که ۸ ماه پیش گفتم باید ژاپن را در فینال آسیا ببریم، در جام جهانی باید دو مرحله بالا برویم. توانایی بازیکنان بالاست و ۴۰ دقیقه ۱۰ نفره جلوی ازبکستان و امروز مقابل قطر بازی کردند و باید به این موضوع توجه کرد که ریکاوری خوب و تمرینات خوب باعث رقم خوردن این اتفاق مقابل قطر شد».

گفته بودم که نگران نیستم، چون تیمم ایجاد موقعیت می‌کند

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی درباره تغییر مُدل بازی تیمش از جدال با ازبکستان تا نبرد با قطر توضیح داد: «من زمانی که به عنوان سرمربی تیم ملی در یک اجلاس در هلسینکی شرکت کردم، در مورد تیم‌سازی و شخصیت مربی و نوع مربی صحبت شد که خیلی شاخصه‌ها وجود داشت. در کل دو چیز را خیلی تکرار می‌کردند؛ یکی اینکه چقدر ساختار دفاعی باید خوب باشد و دیگری اینکه چقدر موقعیت ایجاد می‌شود. گفته بودم که نگران نیستم، چون تیمم ایجاد موقعیت می‌کند».

مثل روز برایم روشن بود که موقعیت‌های زیادی را می‌توانیم خلق کنیم

امیر قلعه‌نویی در ادامه صحبت‌هایش درباره عملکرد فاز تهاجمی تیم ملی گفت: «وقتی تیم ایجاد موقعیت نمی‌کند و گل نمی‌زند باید نگران شد، ولی مثل روز برایم روشن بود که موقعیت‌های زیادی را می‌توانیم خلق کنیم. ما در بازی‌های خود مقابل قرقیزستان، امارات و ازبکستان موقعیت‌های زیادی داشتیم. در بازی با امارات می‌توانستیم همین نتیجه امروز را به دست بیاوریم، اما موفق نشدیم. من از نوع بازی تیمم راضی هستم، چون هم در ساختار دفاعی و هم ایجاد موقعیت عالی هستند. بازیکنان باید قدر موقعیت‌ها بدانند».

وقتی زمین صاف داشته باشیم، عیار تیم ملی ایران مشخص می‌شود

قلعه‌نویی با قدردانی دوباره از هواداران حاضر در ورزشگاه راشد دبی، از مسئولان باشگاه شباب‌الاهلی هم تشکر کرد و اشاره‌ای هم به وضعیت زمین چمن ورزشگاه و تاثیر آن روی عملکرد فنی شاگردان‌اش داشت و با اشاره به مشکلات زمین چمن ورزشگاه فولادشهر در میزبانی قبلی تیم ملی، گفت: «از باشگاه شباب‌الاهلی و هواداران خوبمان تشکر می‌کنم. وقتی زمین صاف داشته باشیم، عیار تیم ملی ایران مشخص می‌شود. نوع بازی ایران سرعتی است و در زمینی مثل فولادشهر نمی‌توانستیم این‌گونه بازی کنیم».

خیلی از افراد از ما انتقاد کردند، ولی انتقاد آن‌ها بدون سهم‌خواهی بود

سرمربی تیم ملی بازهم اشاره‌ای به انتقادات مطرح‌شده علیه تیمش داشت و گفت: «اعتقاد دارم که انتقاد باید باشد و در این یک سال خیلی از پیشکسوتان مثل چراغپور و فریبا با من جر و بحث می‌کردند و ایرادات من را می‌گفتند و من خوشحال می‌شدم. از پیشکسوتان تقاضا دارم که اگر نظری دارند، بگویند. دفتر تیم ملی به روی آن‌ها باز است، اما انتقاد آن‌ها باید به لیگ و تیم ملی کمک کند. خیلی از افراد از ما انتقاد کردند، ولی انتقاد آن‌ها بدون سهم‌خواهی بود و من دوست دارم که آن‌ها به تیم ملی کمک کنند. صبح امروز از آقایان محصص، فرکی و فریبا پیام داشتم که نظرات خود را گفتند و بعد از بازی هم به ما تبریک گفتند».

بازی با قطر بازی آسانی بود!

سردار آزمون هم که عنوان بهترین بازیکن مسابقه را از آن خود کرد، در نشست خبری بعد از جدال با قطر، با کری‌خوانی برای عنابی‌پوشان گفت: «بازی با قطر بازی آسانی بود. وقتی بهترین بازیکن زمین می‌شوی، این تلاش همه بچه‌ها است، حتی اگر بهترین بازیکن دنیا هم باشی بدون هم‌بازی‌هایت نمی‌توانی کاری را انجام بدهی. مستحق این سه امتیاز بودیم. پیروزی با پیراهن تیم ملی حس غرور دارد. همه بچه‌ها بهترین بازیکن زمین بودند و توانستند بهترین خودشان را به نمایش بگذارند. من و مهدی چندین سال است که در کنار هم بازی می‌کنیم و اخلاقیات یکدیگر را به خوبی می‌شناسیم. درباره انتقادات ما به هیچ چیزی فکر نمی‌کنیم و از کادرفنی ممنونم که می‌داند چجوری از ما استفاده کند».

خواهش می‌کنم کسی را بیاورند که به درد کارشناسی بازی تیم ملی بخورد

آزمون در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به انتقادات مطرح‌شده علیه تیم ملی گفت: «خواهش می‌کنم کسی را بیاورند که به درد کارشناسی بازی تیم ملی بخورد. فوتبال ۹۰ دقیقه است و نمی‌توانید در نیمه اول یا ۱۰ دقیقه اول کارشناسی کنید. این بی‌لطفی برای تیم ملی است و مشخص است که از کجا می‌زنند. از خود من تا شهریار مغانلو که همیشه جایگزین من می‌آید همه تلاش خود را برای تیم ملی می‌کنیم».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: