مهر، ماه محبوب تیم ملی برابر عنابی‌ها

قطر را ۵ تایی کنید!

برای پنجمین‌بار قرار است تیم‌های ملی ایران و قطر در مهرماه به مصاف هم بروند و ۴ دیدار اخیر دو تیم در این ماه به سود ایران خاتمه یافته است.

کد خبر: ۱۷۳۹۲۱
۱۲:۲۴ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: تیم ملی ایران بعد از شکست‌دادن تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات و کسب برد‌های اقتصادی و یک‌گله برابر این دو تیم و تساوی با نتیجه بدون گل مقابل ازبکستان، حالا باید امشب (سه‌شنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه راشد دبی به مصاف تیم ملی قطر برود.

در مسابقه امشب، ملی‌پوشان برای برداشتن گامی مهم در مسیر کسب سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۶، نیاز مبرمی به کسب پیروزی برابر عنابی‌پوشان دارند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران از حیث آمار و ارقام توانسته‌اند در ۲۴ مسابقه قبلی خود برابر قطر، ۱۵ برد به‌دست آورند و رکورد ویژه‌ای برابر عنابی‌پوشان دارند؛ هر چند که آخرین رویارویی تیم‌های ملی ایران و قطر، با خاطره‌ای تلخ برای فوتبال‌دوستان ایرانی به پایان رسید و تیم ملی در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ مغلوب قطر شد و نتوانست به فینال این رقابت‌ها برسد و در طرف مقابل، عنابی‌پوشان توانستند نه‌تن‌ها ایران را کنار بزنند بلکه فاتح رقابت‌ها هم شدند.

اولین برد مهرماهی ایران با درخشش دایی و باقری

تیم‌های ملی ایران و قطر تجربه ۴ رویارویی با یکدیگر در مهرماه را دارند و امشب قرار است پنجمین دوئل دو تیم در مهرماه برگزار شود. اولین رویارویی دو تیم در این ماه، یازدهم مهرماه ۱۳۷۶ برگزار شد که تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ با نتیجه ۳ بر صفر برابر قطر به پیروزی رسید که در آن مسابقه، ابتدا علی دایی موفق به گلزنی شد و بعد از آن، کریم باقری توانست ۲ بار در نقش گلزن بدرخشد تا اولین برد تیم ملی در مهرماه با درخشش دایی و باقری به‌ثبت برسد.

دایی، کابوس عنابی‌پوشان

علی دایی در کنار سردار آزمون، هر کدام توانسته‌اند ۴ بار برابر تیم ملی قطر به‌ثمر برسانند که علی دایی در دومین رویارویی تیم‌های ملی ایران و قطر در مهرماه هم توانست در قامت یک ستاره بدرخشد؛ جایی‌که اسطوره فوتبال ایران در ششم مهرماه ۱۳۷۹ و در دیدار دوستانه تیم‌های ملی قطر و ایران به میزبانی دوحه، توانست ۲ گل بزند و نقش اصلی را در مسیر پیروزی ۲ بر یک ایران برابر عنابی‌پوشان ایفا کرد تا در دومین بازی پیاپی در مهرماه، بازهم دایی زمینه‌ساز پیروزی تیم ملی شود.

از درخشش هلی‌کوپتر در دوحه تا تحقیر تیمِ کی‌روش!

ملی‌پوشان فوتبال ایران در مسیر انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ از سد قطر در دوحه بگذرند. ستاره تیم ملی در آن مسابقه وحید هاشمیان بود که هم گل اول مسابقه را زد و هم در حالی‌که بازی با تساوی ۲-۲ در حال رسیدن به پایان کارش بود، در دقیقه ۹۰ موفق به گلزنی دوباره شد و تیم ملی را به پیروزی رساند؛ در مسابقه‌ای که آرش برهانی دیگر گلزن تیم ملی بود و یحیی گل‌محمدی هم به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. آخرین دوئل تیم‌های ملی ایران و قطر در مهرماه، ۳۶۴ روز پیش برگزار شد که شاگردان امیر قلعه‌نویی در تورنمنت ۴ جانبه اردن توانستند با ۴ گل از سد قطرِ تحت هدایت کارلوس کی‌روش بگذرند و حالا بعد از کسب ۴ برد پیاپی در مهرماه، ملی‌پوشان فوتبال ایران امیدوار به کسب پنجمین برد متوالی برابر عنابی‌پوشان در این ماه در مسابقه امشب هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: