اتحادیه بین المجالس جهانی

قالیباف با رئیس مجلس ملی آذربایجان دیدار کرد

صاحبه غفاروا، رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان در حاشیه یکصد و چهل و نهمین اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در ژنو، با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر: ۱۷۳۸۶۰
۱۲:۴۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس مجلس ملی آذربایجان در حاشیه یکصد و چهل و نهمین اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از رسانه خانه ملت، صاحبه غفاروا رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان دقایقی قبل با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ژنو دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته به همراه هئیت پارلمانی برای حضور در یکصد و چهل و نهمین اتحادیه بین المجالس جهانی به سوئیس سفر کرده است.

این دوره از اجلاس IPU با موضوع گفتگوی عمومی مجمع «استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آیند‌های مسالمت‌آمیزتر و پایدارتر» انتخاب شده است و همزمان با برگزاری مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی IPU در ژنو، مجمع مجالس آسیایی APA، اتحادیه پارلمانی کشور‌های اسلامی PUIC، اعضای پارلمان‌های عضو BRICS نشست‌های تخصصی خود را برگزار می‌کنند.

قالیباف در نخستین روز از سفر خود به ژنو ضمن دیدار دوجانبه با روسای مجالس ملی امارات و الجزایر با رئیس دوره‌ای اتحادیه بین المجالس (IPU) دیدار کرد و همچنین در نشست‌های اتحادیه پارلمانی کشور‌های اسلامی (PUIC) و اتحادیه بین المجالس آسیایی (APA) به ایراد سخنرانی پرداخت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: