تلاشی برای ماندن در رقابت

بوئینگ ۱۷ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

«کلی اورتبرگ»، رئیس و مدیرعامل بوئینگ، اعلام کرد که این شرکت در حال کاهش ۱۰ درصدی تعداد کل نیروی انسانی خود است که معنای آن اخراج تقریبا ۱۷ هزار کارمند است.

کد خبر: ۱۷۳۸۵۶
۱۲:۰۴ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: شرکت بوئینگ ظاهرا با مشکلات مختلفی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

به نقل از دیجیاتو، «کلی اورتبرگ»، رئیس و مدیرعامل بوئینگ، در پیامی به کارمندان خود اعلام کرد که این شرکت در حال کاهش ۱۰ درصدی تعداد کل نیروی انسانی خود است. این بدان معناست که این شرکت هواپیمایی در ماه‌های آینده تقریباً ۱۷,۰۰۰ شغل را کاهش می‌دهد. اورتبرگ که در ماه آگوست سکان هدایت این شرکت را به دست گرفت، توضیح داد که بوئینگ باید «تغییرات ساختاری» ایجاد کند تا مطمئن شود که می‌تواند در رقابت بماند و در درازمدت برای مشتریان خدمات ارائه دهد.

به گزارش سایت رسمی Boeing، اورتبرگ اخراج‌های آتی را در بحبوحه اعتصاب کارخانه‌های ماشین‌آلات خود اعلام کرد که تولید برخی هواپیماها، ازجمله ۷۳۷ مکس را برعهده دارند. حدود ۳۳,۰۰۰ نیروی کار در این اعتصاب شرکت دارند. این اعتصاب و در پی آن کاهش تولید هواپیما‌های بوئینگ، از نظر مالی تأثیر زیادی بر وضعیت اقتصادی این شرکت داشته است، زیرا Boeing نیمی از هزینه ساخت هواپیما را پس از تحویل سفارش مشتری دریافت می‌کند.

علاوه‌بر اخراج‌ها، اورتبرگ اعلام کرد که بوئینگ توسعه هواپیما‌های ۷۷۷X خود را به‌دلیل چالش‌هایی که در توسعه با آن مواجه است و همچنین اعتصاب‌ها، به تعویق خواهد انداخت. ظاهراً این شرکت اکنون قصد دارد هواپیما‌های ۷۷۷X را به‌جای سال ۲۰۲۵، در سال ۲۰۲۶ تحویل دهد.

دیگر مشکلاتی که گریبانگیر شرکت بوئینگ است

بوئینگ در سال ۲۰۲۴ مجبور شد تعدادی هواپیمای ۷۳۷ مکس ۹ را پس از منفجرشدن درب آن‌ها در اواسط پرواز در خطوط هوایی آلاسکا، زمین‌گیر کند. درحالی‌که هیچ آسیبی گزارش نشده است، این مدل هواپیمای بوئینگ تنها از نوامبر سال گذشته در خدمت بوده است؛ بنابراین هواپیما‌های ۷۳۷ مکس ۹ قدیمی نبودند.

در ماه ژوئیه، این شرکت پذیرفت که به توطئه در کلاهبرداری از دولت ایالات متحده پس از دو تصادف مرگبار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که منجر به کشته‌شدن ۳۴۶ نفر شد، اعتراف کند. بوئینگ همچنین صد‌ها میلیون دلار ضرر را در نتیجه بازگشت دیرهنگام فضاپیمای استارلاینر از ایستگاه فضایی بین‌المللی متحمل شد. اولین پرواز استارلاینر بوئینگ قرار بود تنها چند روز طول بکشد، اما مشکلات سخت‌افزاری مانع از پایبندی آن به جدول زمانی اولیه شد. در پایان، استارلاینر ماه‌ها بعد بدون فضانوردانی که در ابتدا به ایستگاه فضایی پرواز کرده بود، به زمین بازگشت. خدمه آن اکنون با کپسول SpaceX Dragon در فوریه سال آینده به زمین بازخواهند گشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: