جنایات تل‌آویو در منطقه ادامه دارد

حمله وحشیانه اسرائیل به چادر‌های آوارگان فلسطینی/ ۳ شهید و ۴۰ زخمی

حمله هوایی اسرائیل به چادر‌های آوارگان فلسطینی در محوطه بیمارستان الاقصی واقع در دیر البلح غزه در روز دوشنبه ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر)، آتش‌سوزی به بار آورد و به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۴۰ نفر دیگر منجر شد.

کد خبر: ۱۷۳۸۴۷
۱۰:۵۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: حزب‌الله به دنبال حمله پهپادی خود به پایگاهی نظامی در نزدیکی حیفا، اسرائیل را تهدید کرد که اگر به حملات به لبنان ادامه دهد، با حملات بیشتری پاسخ خواهد داد.

همزمان، آمریکا اعلام کرده است که سامانه ضد موشکی تاد را به همراه نظامیان آمریکایی برای عملیاتی کردن آن به اسرائیل می‌فرستد، اعلامی که تهران در واکنش به آن به پنتاگون هشدار داد تا سربازان خود را از اسرائیل دور نگه دارد.

مقامات آمریکایی بر این باورند که اسرائیل در پاسخ تلافی‌جویانه به حمله موشکی ۱ اکتبر ایران، اهداف حمله به زیرساخت‌های نظامی و انرژی در ایران را «محدود» کرده است.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا فورا «یونیفیل»، نیرو‌های حافظ صلح این سازمان را از مناطق جنگی در جنوب لبنان خارج کند.

وزارت بهداشت غزه نیز در آخرین آمار منتشر شده خود، شمار کشته‌شدگان در این باریکه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا به امروز را ۴۲ هزار و ۲۲۷ نفر و شمار فلسطینی‌های زخمی شده بر اثر حملات اسرائیل را بیش از ۹۸ هزار نفر اعلام کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: