هواشناسی ایران

هشدار بارندگی در ۱۰ استان/ پایتخت ۳۰ درجه

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی از احتمال آب‌گرفتگی، سیلاب، خسارت به کشاورزان و تجهیزات شهری و برون‌شهری در ۱۰ استان خبر داد.

کد خبر: ۱۷۳۷۶۰
۰۸:۱۸ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی از احتمال آب‌گرفتگی، سیلاب، خسارت به کشاورزان و تجهیزات شهری و برون‌شهری در ۱۰ استان خبر داد.

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی، سامانه بارشی امروز یکشنبه در استان‌های اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، گیلان، ارتفاعات در استان‌های سمنان، مازندران و گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، مرکز و ارتفاعات در شرق هرمزگان و مرکز کرمان، فردا دوشنبه ۲۳ مهر در اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، گیلان، ارتفاعات مازندران و شمال استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان و روز سه‌شنبه در گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات مازندران، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و گلستان و ارتفاعات استان‌های سمنان و زنجان فعال است.

اثر این فعالیت رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد گردوخاک و احتمال بارش تگرگ است.

با فعالیت سامانه بارشی احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات وجود دارد.

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرده از اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند. همچنین لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی توصیه شده است.

سازمان هواشناسی همچنین در هشداری دیگر از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش دید طی امروز تا سه شنبه در استان‌های زیر خبر داده است.

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۲: تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، همدان، کرمانشاه، زنجان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال و شرق سمنان، نوار شرقی خراسان رضوی و بوشهر.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۳: تهران، البرز، قم، قزوین، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۴: شمال و شرق سمنان، تهران، البرز، قم، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نوار شرقی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات.

توصیه: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم انجام پرواز‌های سبک شامل گلایدر، بالگرد و ..، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال، اطمینان از استحکام سالن‌های پرورشی و احتیاط در محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۰ درجه بالای صفر افزایش می‌یابد. روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه نیز حداکثر دمای تهران ۳۰ درجه پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: