همایش بین المللی ارتباط متقابل عصر‌ها و تمدن‌ها

پزشکیان: روابط ایران و ترکمنستان همواره برپایه منافع متقابل شکل گرفته است

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری در همایش بین المللی ارتباط متقابل عصر‌ها و تمدن‌ها گفت: روابط ایران و ترکمنستان همواره دوستانه و سازنده و برپایه منافع متقابل شکل گرفته است.

کد خبر: ۱۷۳۶۸۰
۱۰:۴۷ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس جمهور گفت: روابط ایران و ترکمنستان همواره دوستانه و سازنده و برپایه منافع متقابل شکل گرفته است.

مسعود پزشکیان در جریان سفر به ترکمنستان با حضور در همایش بین المللی ارتباط متقابل عصر‌ها و تمدن ها، بیان کرد: در ابتدا از رئیس جمهور و رهبر ملی ترکمنستان برای دعوت از اینجانب و میزبانی نشست مهم فرهنگی بزرگداشت شخصیت بزرگ عاشق شهیر مختومقلی فراغی با عنوان ارتباط متقابل اعصار و فرهنگ ها، زیربنای صلح و توسعه در شهر عشق آباد صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: عالیجنابان، آقایان و خانم ها، در قلمرو سیاسی و فرهنگی بزرگی که امروز ایران و ترکمنستان در قلب آن جای گرفته اند و در روزگار سلجوقیان و شاعران و تاریخ نگاران، سر حد آن را از جیحون تا فرات و گاه از کاشمر تا حلب ذکر کردند از دیرباز مردمانی با صلح و صفا زندگی می‌کنند که با وجود گوناگونی و تنوع در قومیت و زبان، میراث تمدنی و فرهنگی مشترکی دارند. در این قلمرو سرزمینی گسترده، ساختار فرهنگی کم و بیش واحد و منسجمی حاکم بوده است. روابط ایران و ترکمنستان همواره دوستانه و سازنده و برپایه منافع متقابل شکل گرفته است.

ادامه دارد..

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: