تنش‌ها در خاورمیانه ادامه دارد

حمله مرگبار و وحشیانه اسرائیل به بیروت

حملات وحشیانه اسرائیل به لبنان به بهانه مقابله با حزب الله، همچنان ادامه دارد و پنجشنبه شب ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند.

کد خبر: ۱۷۳۶۷۷
۱۰:۲۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: حمله اسرائیل به مرکز بیروت، پایتخت لبنان پنجشنبه شب در حالی ۲۲ کشته بر جای گذاشت که نگرانی‌ها از افزایش تنش در منطقه در صورت حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران ادامه دارد.

کابینه اسرائیل پنجشنبه شب بررسی تفویض اختیار تصمیم‌گیری در مورد زمان و نحوه پاسخ به حمله موشکی ایران تشکیل جلسه داد. بر همین اساس قرار بود که اختیار تصمیم‌گیری در این مورد به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع داده شود.

این در حالی است که حمله هوایی اسرائیل به مرکز بیروت مرگبارترین حمله به پایتخت لبنان از زمان تشدید درگیری‌ها بین حزب‌الله و اسرائیل بود. در این حمله ۱۱۷ نفر نیز مجروح شدند.

از سوی دیگر دستکم ۲۸ فلسطینی در پی حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در نوار غزه که آوارگان فلسطینی در آن اسکان یافته بودند کشته شدند. اسرائیل مدعی است که این یک حمله هدفمند علیه جنگجویان حماس بوده است که در محل این مدرسه فعالیت می‌کردند.

سه سرباز اسرائیلی نیز روز پنجشنبه در شمال نوار غزه کشته شدند. به این ترتیب شمار سربازان کشته شده اسرائیلی در باریکه غزه از زمان آغاز درگیری‌های سال گذشته به ۳۵۳ نفر رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: