پیش از عزیمت به ترکمنستان مطرح شد

پزشکیان: امیدوارم این سفر دستاورد‌های خوبی داشته باشد

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری پیش از سفر به ترکمنستان گفت: امیدوارم این سفر دستاورد‌های خوبی در زمینه ایجاد همبستگی، همدلی و تقویت ارتباطات اقتصادی و تجاری داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۳۶۶۴
۱۹:۵۳ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس جمهور پیش از عزیمت به ترکمنستان در گفتگویی برنامه‌ها و اهداف سفر خود به عشق‌آباد را تشریح کرد.

مسعود پزشکیان شامگاه پنجشنبه قبل از عزیمت به عشق‌آباد، درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر اظهار داشت: این سفر به دعوت رئیس جمهور ترکمنستان به منظور شرکت در مراسم گرامیداشت سیصدمین سالگرد مختومقلی فراغی، شاعر بزرگ ایرانی-ترکمنستانی انجام می‌شود که در تقویت و گسترش فرهنگ ترکمن بسیار تاثیرگذار بوده و لذا هر سال جشنی برای بزرگداشت وی برگزار می‌شود.

رئیس جمهور شخصیت‌هایی نظیر مرحوم مختومقلی فراغی را گواه ارتباط فرهنگی عمیق و طولانی دو ملت ایران و ترکمنستان برشمرد و افزود: در این سفر علاوه بر بزرگداشت این شخصیت فرهنگی منطقه و جهان و رایزنی برای تقویت ارتباطات و همکاری‌های فرهنگی دو ملت، دیدار‌ها و گفتگو‌هایی نیز با سران ترکمنستان و برخی مقامات شرکت کننده در این مراسم از جمله روسای جمهور روسیه، ازبکستان و تاجیکستان خواهیم داشت.

پزشکیان با اشاره به اولویت اعلامی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با همسایگان تصریح کرد: ایران و ترکمنستان مرزی طولانی و امن دارند که می‌تواند بستر تقویت تعاملات مرزی و تجاری باشد. همچنین دو کشور در زمینه ایجاد کریدور شمال-جنوب نیز با یکدیگر همکاری دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر در دیدار با سران کشور‌های همسایه درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی، روابط تجاری، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همکاری در زمینه‌های نفت، گاز و برق گفتگو‌هایی خواهیم داشت، گفت: امیدوارم این سفر دستاورد‌های خوبی در زمینه ایجاد همبستگی، همدلی و تقویت ارتباطات اقتصادی و تجاری داشته باشد.

مطلب مرتبط:

رئیس‌جمهور راهی ترکمنستان شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: