بازی حساس ایران در تاشکند

احتمالات ترکیب تیم ملی مقابل ازبکستان؛ سورپرایز قلعه‌نویی چیست؟

در آستانه بازی امروز (پنجشنبه) ایران و ازبکستان در تاشکند، به نظر می‌رسد که امیر قلعه‌نویی یک سورپرایز ویژه برای ازبک‌ها داشته باشد؛ به‌طوری‌که احتمالا مهدی قایدی که در اوج آمادگی به سر می‌برد و روز‌های خوبی را در اتحاد کلبا می‌گذراند، نیمکت‌نشین خواهد شد و محمد محبی در ترکیب اولیه تیم ملی حضور پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۷۳۶۳۵
۱۰:۰۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: به نظر می‌رسد که تیم ملی ایران با ترکیبی پرستاره و تهاجمی برابر ازبکستان صف‌آرایی کند.

تیم ملی ایران در راه رسیدن به سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۶، گام‌های مهمی را برداشته و شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند در ۲ بازی ابتدایی خود در دور سوم انتخابی این رقابت‌ها با کسب پیروزی‌های اقتصادی و یک‌گله از سد تیم‌های ملی قرقیزستان و قطر بگذرند. حالا بعد از کسب ۲ برد پیاپی، یکی از مهم‌ترین دیدار‌های تیم ملی در راه رسیدن به سهمیه جام جهانی ۲۰۲۶ از راه رسیده و عصر امروز (پنج‌شنبه) ملی‌پوشان فوتبال ایران باید به مصاف ازبکستان بروند.

امیر قلعه‌نویی برای مسابقه امروز از ۲۷ بازیکن جهت حضور در اردوی ملی دعوت کرده و بازخوانی فهرست تیم ملی نشان می‌دهد که قلعه‌نویی دردسر شیرینی برای انتخاب ترکیب اولیه تیمش دارد؛ به‌طوری‌که او در هر پست حداقل ۲ بازیکن آماده را مقابل خود می‌بیند که این مسئله کار را برای انتخاب ترکیب اصلی دشوار می‌کند. با این وجود، قلعه‌نویی به دنبال انتخاب ترکیب اولیه و ۱۱ نفره تیمش برای جدال با ازبک‌ها است و به نظر می‌رسد که تیم ملی با شمایلی تهاجمی به مصاف حریف آسیای مرکزی خود برود.

حزباوی زوج دفاعی جدید شجاع؟

علیرضا بیرانوند که این روز‌ها به دلیل خلق حواشی پرشمار در کانون توجهات قرار دارد، احتمالاً دروازه‌بان شماره یک تیم ملی برابر ازبکستان خواهد بود. در قلب خط دفاع به نظر می‌رسد که که در غیاب محمدحسین کنعانی‌زادگانِ مصدوم، امیر قلعه‌نویی به سراغ استفاده از محمدامین حزباوی در کنار شجاع خلیل‌زاده خواهد رفت تا یک مدافع میانی جوان در کنار یک مدافع باتجربه زوج خط دفاعی تیم ملی را تشکیل بدهند و مامور مهار خط آتش پرستاره تیم ملی ازبکستان باشند.

آریا و میلاد، مامور مهار اورونوف و ماشاریپوف؟

آریا یوسفی و میلاد محمدی، جدی‌ترین گزینه‌های حضور در سمت راست‌وچپ خط دفاعی تیم ملی هستند که مهار اوستون اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف برعهده این ۲ مدافع خواهد بود. در پست هافبک به نظر می‌رسد که امیر قلعه‌نویی دست به مثلث موردعلاقه‌اش نخواهد زد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سعید عزت‌اللهی و امید نورافکن در قامت ۲ هافبک میانی کار خود برابر ازبکستان را پیش خواهند برد و یک پست جلوتر از این ۲ هافبک باتجربه، سامان قدوس در ترکیب اولیه قرار می‌گیرد.

محبی، سورپرایز ویژه قلعه‌نویی برای ازبک‌ها؟

قلعه‌نویی به نظر می‌رسد که به دنبال پیاده‌کردن آرایش ۲-۴-۴ در فاز دفاعی و آرایش ۳-۳-۴ در فاز تهاجمی است. در پست وینگر و مهاجم هدف، دستِ سرمربی تیم ملی برای انتخاب بازیکن بسیار باز است، اما به نظر می‌رسد که امیر قلعه‌نویی احتمالاً یک سورپرایز ویژه برای ازبک‌ها داشته باشد؛ به‌طوری‌که احتمالاً مهدی قایدی که در اوج آمادگی به سر می‌برد و روز‌های خوبی را در اتحاد کلبا می‌گذراند، نیمکت‌نشین خواهد شد و محمد محبی در ترکیب اولیه تیم ملی حضور پیدا می‌کند.

و دوباره طارمی-آزمون

محبیِ باتجربه که بعد از درخشش در جام ملت‌های آسیا، به‌واسطه مصدومیت از روز‌های آرمانی دور شد، حالا فرصت خوبی برای جبران‌مافات و درخشیدن دوباره در ترکیب تیم ملی دارد. در این میان به نظر می‌آید که ۲ بازیکن دیگر ترکیب تیم ملی هم مهدی طارمی و سردار آزمون باشند؛ دو ستاره باتجربه خط حمله ایران که طارمی که در اینتر در حال گذراندن روز‌های خوبی است و آزمون هم در قامت آقای گل لیگ برتر امارات به اردوی تیم ملی اضافه شده و به دنبال درخشش برابر ازبک‌ها است.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان: علیرضا بیرانوند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، سامان قدوس، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: