حسن مرادی، استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با دیدار اقتصادی

توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان حسن مرادی، استاد حقوق بین الملل انرژی دانشگاه تهران، نماینده پیشین مجلس در دو دوره و سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس هفتم بود.

کد خبر: ۱۷۳۵۸۶
۱۲:۴۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ لیلا قصاب‌زاده: در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدار با حسن مرادی، استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران و سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس هفتم در خصوص توزیع بنزین، دلایل ناترازی‌های انرژی، سرقت برق، وجود نخاله‌ها در خارج از شهر‌ها به عنوان زشت‌ترین پدیده در جمهوری اسلامی ایران، عملکرد غیر استاندارد سازمان‌های نظارتی و ... گفتگو کردیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس هفتم گفت: انرژی نیاز به متولیانی دارد که نیایند در کمیسیون انرژی مجلس بگویند، بنزین را باید با کارت ملی عرضه کنیم. کسانی که این حرف را می‌زنند، الفبای توزیع بنزین را نمی‌دانند و نمی‌دانند که این راهکار بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود.

 

ویدیوی کامل این گفت‌وگو را در اینجا، یوتیوب و آپارات دیدارنیوز ببینید و بشنوید

 

وی افزود: مگر ما می‌توانیم به هر کارت ملی سهمیه بنزین بدهیم در صورتی که همین حالا هم در توزیع بنزین مشکل داریم. پس چطور می‌توانیم به کل کارت‌های ملی موجود در کشور سهمیه بنزین بدهیم؟

مرادی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: ما هرگز چیزی به نام سازمان نظارت نداشتیم و فقط یک عده در آنجا نان می‌خورند.

او افزود: ببینید تاکسی‌های گردشی چه بلایی سر مردم می‌آورند و جلوی بیمارستان‌ها می‌ایستند و هر نرخی را که دلشان می‌خواهد از مردم می‌گیرند.

مرادی ادامه داد: ناترازی‌ها فقط در حوزه انرژی نیست و به دلیل سو مدیریت‌ها در تمام حوزه‌های زندگی ما رخنه کرده است. سازمان‌های نظارتی ما بخشی عمل می‌کنند و عملکردشان استاندارد نیست. همچنان که می‌بینید سال‌های زیادی است که نانوایان تهران سر مردم کلاه می‌گذارند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: شورا‌های شهر، روستا و ... در کشور ما به جای حمایت از مردم، در بسیاری موارد از آن‌ها باج می‌گیرند. من به عنوان نماینده مردم شهر اراک (یک شهر صنعتی) در دو دوره مجلس شاهد دست و پا زدن مردم برای به طور مثال، تاسیس کارخانه‌ای که دستگاه‌هایی را برای ساخت مخزن سی ان جی تولید می‌کرد، بودم؛ که اتفاقا بزرگترین نیاز کشور نیز در آن دوره بود و یا بزرگترین شیرساز آسیا را بروید و ببینید با چه مشکلات و چالش‌های بسیاری رو به رو است و یا شرکت‌هایی که به قدری مالیات باید پرداخت کنند که به زودی ورشکست می‌شوند.

حسن مرادی در بخش‌هایی از سخنان خود به شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: چون شهرداری به منابع آب سد لتیان، سد کرج و ... دسترسی دارد، راحت استفاده می‌کند و هیچگاه فکر صرفه جویی نبوده است.

سرقت ابزار دولتی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ماست

این کارشناس حوزه انرژی به برق دزدی، دزدی کابل، دزدی دریچه‌های آب و ... اشاره کرد و گفت: نباید دنبال معتاد و دزد این اموال دولتی گشت و به جای آن باید به دنبال کسانی رفت که این دریچه‌ها را می‌خرند و ذوب می‌کنند و در حال حاضر می‌توان گفت، سرقت ابزار و اموال دولتی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ماست.

مرادی افزود: تخلیه نخاله در بیرون شهر‌ها زشت‌ترین پدیده در جمهوری اسلامی است که باید از آن جلوگیری شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: