لیگ نخبگان آسیا

استقلال - النصر کجا برگزار می‌شود؟

بعد از منتفی‌شدن میزبانی تیم ملی ایران از قطر، حالا احتمالا برگزاری دوئل استقلال و النصر در تهران هم بعید به نظر می‌رسد و این بازی احتمالا در زمین ثالت به انجام می‌رسد.

کد خبر: ۱۷۳۵۷۲
۱۰:۰۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته به سراغ اتخاذ یک تصمیم مهم رفتند و بعد از بررسی تحولات اخیر منطقه، رأی به انجام بازی تیم‌های ایران و قطر در خارج از ایران دادند؛ آن‌هم در حالی‌که پیش از اعلام رسمی این تصمیم، قرار بود نبرد دو تیم از هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود، اما حالا این دیدار در یکی از ۳ شهر دوحه، دبی و یا تاشکند به انجام می‌رسد.

تیم ملی ایران در شرایطی از میزبانی محروم شده و نمی‌تواند در مشهد به مصاف قطر برود که در طول هفته‌های گذشته در عرصه باشگاهی مسابقاتی همچون دوئل استقلال - الغرافه، پرسپولیس - پاختاکور و سپاهان - استقلال تاجکیستان در تهران و اصفهان به انجام رسیده بود؛ ضمن آنکه در فیفادی قبلی هم تیم ملی ایران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف قرقیزستان رفته بود. حالا گفته می‌شود که حواشی مرتبط با دیدار ایران - قطر روی سرنوشت تیم‌های باشگاهی هم تاثیرگذار است و احتمالاً حق میزبانی از نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا ۲ گرفته خواهد شد!

استقلال - النصر در زمین بی‌طرف؟

مسابقات هفته سوم لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا ۲ در حالی قرار است پیگیری شود که از میان ۴ نماینده ایران، فقط استقلال میزبان است و تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و تراکتور باید در قامت تیم میهمان کار خود را پیش می‌برند. آبی‌پوشان در نخستین روز از آبان‌ماه باید به مصاف یاران کریستیانو رونالدو بروند که حالا نشریه الریاضیه در خبری اختصاصی و ویژه اعلام کرده که النصری‌ها به دنبال آن هستند تا در زمینی بی‌طرف به مصاف استقلال بروند.

روزنامه الریاضیه عربستان به نقل از منابع موثق در گزارش خود توضیح داده است: «احتمال زیادی وجود دارد که بازی النصر و استقلال در یک زمین بی‌طرف برگزار شود، با این تفاوت که استقلال به عنوان میزبان حق انتخاب مکان جدید را خواهد داشت». در شرایطی بحث میزبانی استقلال در زمین بی‌طرف به میان آمده که شب گذشته، حامد مومنی که در قامت معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند، توضیح داد که فعلاً نامه‌ای از (AFC) نیامده و قرار است دوئل استقلال و النصر در تهران به انجام برسد.

از مشهد و تهران تا احتمالاً دبی!

مسئولان باشگاه استقلال فعلاً سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند، اما با توجه به تعلیق حق میزبانی تیم ملی، گفته می‌شود که بروز این اتفاق در عرصه باشگاهی اصلاً اتفاق بعید و دور از ذهن نیست؛ آن‌هم در حالی‌که آبی‌پوشان در ابتدا قصد داشتند در ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) مشهد از یاران رونالدو میزبانی کنند و سپس بحث میزبانی از النصر در تهران به میان آمد که با توجه به شرایط موجود، فقط ورزشگاه شهدای شهر قدس در استان تهران امکان میزبانی از دوئل استقلال و النصر را دارد.

استقلالی‌ها چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف رسمی مسئله از سوی (AFC) هستند، اما گفته می‌شود تدابیر لازم اندیشیده شده و اگر به مانند تیم ملی، استقلال هم از حق میزبانی محروم شود، احتمالاً آبی‌ها به سراغ برگزاری مسابقه تیم‌شان برابر النصر در دبی امارات خواهند رفت؛ هر چند همان‌طور که گفته شد هنوز نامه‌ای رسماً در این زمینه به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه استقلال ارسال نشده، اما وصول این نامه طی روز‌های آتی دور از ذهن نیست و به نظر می‌رسد که آبی‌پوشان باید خود را برای بازی در زمین بی‌طرف مقابل النصر آماده کنند!

مطلب مرتبط:

نامه فدراسیون فوتبال به فیفا و AFC: ترتیب بازی ایران و قطر را جابجا کنید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: