پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد

نحوه افزایش حقوق کارمندان در ۱۴۰۴ مشخص شد

حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده گفت: معافیت مالیاتی طبقات پایین که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت به این معنا که تاکنون معافیت مالیاتی تا ۱۲ میلیون تومان حقوق در ماه بود که در راستای تحقق عدالت، این میزان به ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید.

کد خبر: ۱۷۳۵۴۷
۱۷:۴۲ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده، گفت: میزان معافیت مالیاتی حقوق بگیران پایین جامعه، صددرصد افزایش خواهد یافت و در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، نیز میزان افزایش حقوق برای عائله‌مندان به ۲۸ درصد خواهد رسید.

سیدحمید پورمحمدی در گفتگو با رسانه خانه ملت، درباره نحوه افزایش میزان حقوق در سال ۱۴۰۴، گفت: معافیت مالیاتی طبقات پایین که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت به این معنا که تاکنون معافیت مالیاتی تا ۱۲ میلیون تومان حقوق در ماه بود که در راستای تحقق عدالت، این میزان به ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: در همین راستا افرادی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند ضریب مالیاتی بیشتری نسبت به طبقات بالا دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کنار افزایش ۲۰ درصدی حقوق، با هدف اجرای قانون جوانی جمعیت حدود ۸ درصد پرداختی علاوه بر آن خواهیم داشت، گفت: یعنی در کل هزینه‌های دولت در مورد حقوق، ۲۸ درصد افزایش می‌یابد که عائله‌مندان دریافتی بیشتری دارند و آن‌هایی که از طبقه پایین هستند معافیت مالیاتی بالاتری خواهند داشت تا هم رقم عادلانه پرداخت شود و هم رشد حداقلی داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، خاطرنشان کرد: ما در پیشنهاد خود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، از مدل افزایش ضریب و مالیات بر طبقه بالا حقوقی استفاده کرده ایم که در راستای تحقق عدالت نسبت به طبقه پایین اندکی بیشتر خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: