جنگ در خاورمیانه

یک سال از طوفان‌الاقصی گذشت/ نتانیاهو: ضربه سختی به ما وارد شد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که با ارتش بی‌رحم خود خاورمیانه را به یک جهنم تبدیل کرده، با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: یک سال پیش ضربه سختی به ما وارد شد.

کد خبر: ۱۷۳۴۵۵
۰۹:۱۸ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر یکشنبه در جریان بازدیدی از نیروهایش در مرز با لبنان، در اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» اذعان کرد: یک سال پیش ضربه محکمی به ما وارد شد.

بنیامین نتانیاهو یک هفته پس از آنکه نیرو‌های صهیونیست عملیات زمینی خود را در خاک لبنان آغاز کرده‌اند از مرز لبنان بازیدی انجام داد.

رئیس دولت اشغالگر در ادامه به رجزخوانی و بیان اظهارات دروغین و ادعا‌هایی پرداخت و مدعی شد: «در طول ۱۲ ماهی که سپری شد واقعیت را از این رو به آن رو کردیم، همه جهان از ضرباتی که شما به دشمنان ما وارد کردید، متحیر شدند!»

این اظهارات بدون در نظر گرفتن وضعیت اسفناک ساکنان شهرک‌های غلاف غزه و شهرک‌های مرز‌های شمالی است که خانه‌های خود را رها کرده‌اند که حاضر نیستند به آنجا بازگردند. شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داده است که نیرو‌های زمینی ما در جنوب لبنان در معرض کمین قرار گرفته و با موشک‌های ضد تانک روبرو هستند.

گزارش‌های عبری همچنین حاکی از آن است که مساحت آتش‌سوزی‌هایی که در یک سال گذشته به دلیل جنگ رخ داده است، بالغ بر ۳۴۰ هزار دونم بوده که مساحتی بی‌سابقه است.

نتانیاهو با این وجود باز هم مدعی شد: «با هم خواهیم جنگید و با هم پیروز خواهیم شد.»

ارتش اشغالگر هفته گذشته با نادیده گرفتن تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس و هشدار‌های عربی و بین‌المللی درباره خطرات آغاز این عملیات، آغاز «عملیات زمینی محدود، موضعی و هدف‌مند» در جنوب لبنان را اعلام کرد. در همان زمان، ارتش اشغالگر حملات گسترده‌ای را به چندین منطقه در ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد و دستوراتی برای تخلیه ساکنان صادر کرد.

برخلاف آنچه نتانیاهو ادعا کرده حزب‌الله لبنان عصر شنبه اعلام کرد که از آغاز تهاجم زمینی اشغالگران در جنوب لبنان در ابتدای اکتبر امسال، بیش از ۲۵ افسر و سرباز در میان نخبگان نظامی صهیونیست کشته و بیش از ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: