تراکتور ۱۰ نفره در آخرین بازی هفته هفتم لیگ برتر از فولاد شکست خورد

پیروزی بزرگ «یحیی» در تبریز

تیم فولاد خوزستان با هدایت یحیی گل‌محمدی، به بردی شیرین و مهم در تبریز دست یافت؛ مردان خوزستانی امشب در ورزشگاه یادگار، تیم مدعی تراکتور را که ۱۰ نفره بود، ۲ بر یک شکست دادند.

کد خبر: ۱۷۳۴۴۳
۱۹:۵۰ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: فولاد خوزستان در یک بازی جذاب موفق شد با نتیجه ۲ بر یک از سد تراکتور تبریز بگذرد.

دیدار‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران جمعه‌شب با انجام ۴ مسابقه پیگیری شد که آلومینیوم بردی ۴ گله را در اصفهان برابر ذوب‌آهن اصفهان آورد، شمس‌آذر قزوین در در رفسنجان با یک گل از سد مس رفسنجان گذشت و نبرد تیم‌هیا نساجی مازندران - ملوان بندرانزلی و خیبر خرم‌آباد - گل‌گهر سیرجان هم با نتیجه تساوی خاتمه یافت. مسابقات هفته هفتم شب گذشته در حالی پیگیری شد که ۳ تیم مدعی پرسپولیس، سپاهان و استقلال توانستند برابر رقبای خود به پیروزی برسند و هفته را با کسب ۳ امتیاز به پایان بردند.

مسئولان سازمان لیگ در شرایطی مسابقات هفته هفتم را برنامه‌ریزی کرده بودند که عصر امروز (یکشنبه) پرونده این هفته از رقابت‌ها در تبریز بسته شد؛ جایی‌که تیم‌های تراکتور و فولاد خوزستان در یکی از مهم‌ترین نبرد‌های هفته به مصاف هم رفتند. سرخ‌پوشان تبریزی بعد از شکست دادن خیبر و سپاهان در خرم‌آباد و اصفهان، به دبنال کسب سومین برد پیاپی بودند تا بتوانند به صدر جدول لیگ بیست‌وچهارم صعود کنند و در طرف مقابل هم فولادی‌ها در اندیشه کسب موفقیت برابر تراکتور در تبریز بودند تا به جمع ۴ تیم برتر جدول اضافه شوند.

یحیی در نیمه مربیان مُچ اسکوچیچ را خواباند!

دو تیم تراکتور تبریز و فولاد خوزستان از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز کار خود را با قضاوت امیر عرب‌براقی آغاز کردند. نبرد شاگردان دراگان اسکوچیچ و یحیی گل‌محمدی در دقایق ابتدایی، کم‌هیجان و کم‌اتفاق بود و یک برخورد مشکوک در محوطه جریمه تراکتور، تنها اتفاق مهم بازی در دقایق ابتدایی بود که عرب‌براقی بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR) تشخیص داد که از سوی محمد نادری خطای پنالتی انجام نشده تا بازی با تساوی بدون گل دنبال شود. بعد از گذراندن دقایقی کم‌هیجان و کم‌اتفاق در نیمه نخست، ۵ دقیقه پایانی نیمه اول جذاب و البته پراتفاق بود و ۲ گل ردوبدل شد.

تومیسلاو اشترکالی در دقیقه ۴۱ روی پاس در عمق دیدنی ایگور پوستونسکی موفق به گلزنی شد تا سرخ‌پوشان تبریزی با یک گل از حریف خود پیش بیفتند. مهاجم اهل کرواسی تراکتور در موقعیتی مشکوک به آفساید موفق به گلزنی شد، اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، گل اشترکالی تایید شد. در حالی‌که امیر عرب‌براقی ۴ دقیقه وقت تلف‌شده برای پایان نیمه نخست اعلام کرده بود، خطای ایگور پوستونسکی در دقیقه (۳+۴۵) باعث ۲ اخطاره‌شدن او شد و هافبک کروات سرخ‌پوشان تبریزی از ترکیب تراکتور اخراج شد.

فولادی‌ها روی موقعیت ایجاد شده به‌واسطه خطای ایگور پوستونسکی صاحب موقعیت گلزنی شدند که توپ ارسالی سینا اسدبیگی با واکنش ضعیف علیرضا بیرانوند همراه شد و به محمد نادری برخورد کرد و در دقیقه (۶+۴۵) به گل تبدیل شد تا بازی با تساوی ۱-۱ در نیمه نخست به پایان برسد. سرخ‌پوشان اهوازی بعد از گلزنی در واپسین دقایق نیمه اول، نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و روی پاس مجتبی نجاریان، ساسان انصاری در دقیقه ۵۴ موفق به گلزنی شد تا کامبک فولاد تکمیل شود و شاگردان یحیی گل‌محمدی با نتیجه ۲ بر یک از حریف خود پیش افتادند.

ریکاردو آلوز در دقیقه ۶۰ پاس رو به عقب اشتباهی داد و لوسیانو پریرا با علیرضا بیرانوند تک‌به‌تک شد که بیرانوند با واکنشی دیدنی سد راه گلزنی مهاجم برزیلی فولاد شد. بعد از این فرصت، با وجود تعویض‌های انجام شده از سوی دراگان اسکوچیچ، خبری از تهدید دروازه دو تیم نبود و نبرد تیم‌های تراکتور تبریز و فولاد خوزستان کم‌هیجان و کم‌اتفاق و البته درگیرانه دنبال شد و سرخ‌پوشان تبریزی در مسیر رسیدن به گل تساوی تا دقیقه ۹۰ ناموفق بودند. البته که در واپسین لحظات بازی و وقت‌های تلف‌شده، روی ۲ ارسال ضربه کرنر، تراکتوری‌ها صاحب موقعیت گلزنی شدند، اما نتوانستند به گل تساوی برسند تا هفته هفتم لیگ برتر با برتری ۲ بر یک فولاد مقابل تراکتور در تبریز به پایان برسد.

فولاد با پیروزی در مسابقه امشب، ۱۴ امتیازی شد و با تفاضل ۲+ پایین‌تر از پرسپولیس و ملوان در رتبه چهارم جدول قرار گرفت و تراکتور تبریز هم با پذیرش دومین باخت خانگی پیاپی، با ۱۳ امتیاز به جایگاه پنجم جدول رده‌بندی سقوط کرد. در هفته هشتم که بعد از تعطیلات فیفادی برگزار خواهد شد، تراکتوری‌ها باید روز بیست‌وهفتم مهرماه در سیرجان به مصاف گل‌گهر بروند و در همان روز، فولاد خوزستان باید در اراک به مصاف آلومینیوم برود.

نتایج کامل هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه سیزدهم مهرماه

مس رفسنجان ۰-۱ شمس‌آذر قزوین

نساجی مازندران ۱-۱ ملوان بندرانزلی

خیبر خرم‌آباد ۰-۰ گل‌گهر سیرجان

ذوب‌آهن اصفهان ۰-۴ آلومینیوم اراک

شنبه چهاردهم مهرماه

پرسپولیس تهران ۱-۰ چادرملو اردکان

استقلال خوزستان ۰-۱ سپاهان اصفهان

هوادار تهران ۱-۲ استقلال تهران

یکشنبه پانزدهم مهرماه

تراکتور تبریز ۱-۲ فولاد خوزستان

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به نقطه پایان کار خود رسید که سپاهان با ۱۶ امتیاز در صدر جدول حضور دارد و پرسپولیس با وجود انجام یک بازی کمتر نسبت به سایر مدعیان، با ۱۴ امتیاز و تفاضل ۶+ در رتبه دوم نامش به چشم می‌خورد. ملوان بندرانزلی با ۱۴ امتیاز و تفاضل ۵+ در جایگاه سوم است و فولاد خوزستان هم با ۱۴ امتیاز و تفاضل ۲+ رتبه چهارم جدول را در اختیار دارد. ضمن آنکه تراکتور تبریز هم ۱۳ امتیازی است و در موقعیت پنجم نامش به چشم می‌خورد. در قعر جدول هم هوادار با ۳ امتیاز نامش به چشم می‌خورد و تیم‌های نساجی مازندران با ۴ و مس رفسنجان هم با ۵ امتیاز در رتبه‌های چهاردهم و پانزدهم حضور دارند.

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به‌واسطه برگزاری اردوی ملی تعطیل شد و قرار است ۱۱ روز دیگر ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌وچهارم برگزار شود. در مهم‌ترین دیدار‌های هفته هشتم، پرسپولیس در انزلی میهمان ملوان است، سپاهان باید در اصفهان به مصاف نساجی مازندران برود و استقلال هم میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود. ضمن آنکه تیم‌های گل‌گهر سیرجان و تراکتور تبریز هم برگزارکننده دیگر تقابل حساس هفته هشتم هستند. گفتنی است که در فیفادی پیش‌رو، تیم ملی ایران باید در هفته‌های سوم و چهارم دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف تیم‌های ملی ازبکستان و قطر برود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: