گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک پژوهشگر دینی

فاضل میبدی:ما جوانان را خسته کردیم/عزاداری جوانان نشانه دینداری آن‌ها نیست/ پاسخ به سوالات نسل "زد" اگر قرار است حکومت را راضی کند،بی نتیجه است

دیدارنیوز در یکی دیگر از سری برنامه های جامعه پلاس با موضوع ارتباط نسل زد با دین به سراغ حجت الاسلام فاضل میبدی پژوهشگر دینی رفت. این گفت و گوی جذاب را ببیند.

کد خبر: ۱۷۳۴۲۶
۱۴:۴۹ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: ارتباط نسل زد یا همان نسل متولد شده در دهه ۸۰ و ۹۰ با دین و باورهای دینی ما را برآن داشت تا در یکی دیگر از برنامه های جامعه پلاس با حجت الاسلام فاضل میبدی، پژوهشگر دینی گفت و گو کنیم.

 

ویدیوی این گفت و گو را می توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید.

 

او در ابتدای این گفت و گو در پاسخ به این سوال که آیا ارتباط نسل جوان با دین کم شده است نه می گوید: بله ارتباط نسل جوان با دین کمرنگ تر شده و این نظر بر اساس آماری است که ارگان های حکومتی منتشر می کنند، البته من خودم هم تحقیق کردم و ارتباطی که با جوان ها دارم همه گویای این است که آنها از دین فاصله گرفته اند.

میبدی این تحلیل را که حضور جوانان در مراسم های آیینی یا محرم یعنی اینکه نسل جوان دین دار است را قبول ندارد و می گوید: عزاداری نشانه دینداری نیست، زیرا معتقدم که دین داشتن با دین فهمیدن با هم فرق دارد.

به گفته این پژوهشگر دینی در جامعه همه نشانه ها و عوامل دین گریزی نه دین ستیزی فراهم است و جاییکه عوامل و علل دین گریزی وجود داشته باشد نتیجه اش مشخص است.

او عوامل درونی و بیرونی را دو عامل مهم این دین گریزی می داند و می گوید: درگیری نسل جوان با همه این عوامل  و شبهاتی که آنها نسبت به موضوعات دینی و اعتقادی دارند دست به دست هم می دهند تا جوانان دین را نپذیرند و به همه اینها تبلیغات در شبکه های مجازی و خارجی را اضافه کنید آن وقت متوجه می شوید که چرا جامعه در این شرایط قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: