از سری آ تا لالیگا

برد اینتر با حضور طارمی/ کام رئالی‌ها تلخ شد

تیم اینتر در مصاف با تورینوی ۱۰ نفره به سختی و با حضور مهدی طارمی به پیروزی رسید و در لالیگا، رئال مادرید برد، ولی مصدومیت شدید دنی کارواخال کام آن‌ها را تلخ کرد.

کد خبر: ۱۷۳۳۸۶
۰۸:۵۶ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سومین برد متوالی اینتر با سومین باخت متوالی تورینو همزمان شد.

اخراج زودهنگام ماریپان برنامه‌های تیم آماده تورینو را به هم ریخت تا اینتر با تکیه بر ۳ گل مارکوس تورام در خانه به پیروزی ارزشمند ۳ بر ۲ برسد. این سومین پیروزی متوالی نراتزوری بود که دقیقاً بعد از تجربه روند ۳ مسابقه متوالی بدون برد رقم خورد.

اینتر با این نتیجه ۱۴ امتیازی شد و خود را پشت سر ناپولی ۱۶ امتیازی به جایگاه دوم جدول رده‌بندی رقابت‌های سری آ رساند. اودینزه با ۱۳ امتیاز و یوونتوس با ۱۲ امتیاز و یک بازی کمتر در رده‌های بعدی قرار دارند. پیروزی احتمالی یووه و میلان در بازی‌های امروز اینتر را تا رده چهارم جدول عقب خواهد راند.

تورینی‌ها هر ۴ مسابقه رودرروی قبلی در مقابل نراتزوری را بدون گل زده و با شکست پشت سر گذاشتند و این بار هم اخراج زودهنگام گیلرمو ماریپان عرصه را بر شاگردان لینو گودینیو تنگ کرد. تکل شدید مدافع مرکزی تیم ملی شیلی ابتدا کارت زرد داور را در پی داشت، اما دخالت VAR و بازبینی ویدیئویی تصاویر به تغییر نظر اولیه و ۱۰ نفره شدن تیم میهمان انجامید.

اینتر خیلی زود از برتری نفری استفاده کرد و در عرض ۵ دقیقه از حریف پیش افتاد. ارسال دقیق الساندرو باستونی از پشت محوطه جریمه مستقیماً روی سر مارکوس تورام فرود آمد و ضربه سر مهاجم فرانسوی بعد از برخورد به داخل تیر عمودی به گل نخست مسابقه تبدیل شد.

قصه گل اول ۱۰ دقیقه بعد دوباره به چشم خورد و مارکوس تورام با یک ضربه سر دیگر حساب کار را ۲ بر صفر کرد. ارسال فرانچسکو آچربی از سمت چپ به پشت محوطه ۶ قدم رسید و مهاجم ۲۷ ساله این بار سمت راست وانیا میلینکوویچ ساویچ را هدف قرار داد.

برتری ۲ گله نراتزوری تنها ۶۶ ثانیه دوام آورد و تورینو خیلی زود به بازی برگشت. یک لحظه اشتباه در فاز تدافعی باعث شد گویداس جینیتیس با یک پاس در عمق عالی دووان زاپاتا را صاحب توپ کند. او کار دشواری در مغلوب کردن یان زومر نداشت و حساب کار را ۲ بر یک کرد. بازیکن کلمبیایی سابق آتالانتا با این گل به طلسم ۴۷۴ دقیقه گل نزدن تیمش در مصاف با اینتر پایان داد.

حملات اینتر ادامه داشت و شاگردان اینزاگی در دقیقه ۶۰ باز هم با فرصت‌طلبی تورام به گل سوم رسیدند. ارسال باستونی از سمت چپ، ضربه سر سنگین لائوتارو مارتینس را در پی داشت؛ مهار ناقص میلینکوویچ ساویچ توپ را در اختیار تورام قرار داد و ضربه چکشی او از آستانه دروازه با عبور از روی سر سنگربان صربستانی به گل سوم تیمش انجامید.

تورام در دقیقه ۶۸ بعد از احساس یک ناراحتی کوچک از زمین مسابقه بیرون رفت و جای خود را به مهدی طارمی داد. او در دقایق حضور خود ۲ موقعیت مناسب به دست آورد و هر ۲ را از دست داد؛ از جمله فرصت تک به تک با سنگربان حریف در دقیقه ۹۴. نیکولو ولاسیچ که در دقیقه ۸۴ وارد زمین شده بود، تنها ۲ دقیقه بعد از روی نقطه پنالتی گل دوم تورینو را به ثمر رساند تا حساب کار ۳ بر ۲ شود.

ادامه حملات ۲ تیم بی‌حاصل بود و بازی با همان نتیجه ۳ بر ۲ خاتمه یافت. نراتزوری در بازگشت از تعطیلات ملی ابتدا به مصاف رم می‌رود و سپس به ترتیب تیم‌های یانگ‌بویز و یوونتوس را پیش رو خواهد داشت.

 

پیروزی رئال مادرید برابر ویارئال در شب مصدومیت شدید کارواخال

رئال مادرید با پیروزی ۲ بر صفر مقابل ویارئال بعد از ۵ مسابقه موفق به کلین‌شیت شد.

شلیک آتشین وینیسیوس در دقایق پایانی، موشک زودهنگام فدریکو والورده را تثبیت کرد تا رئال مادرید با سربلندی از مصاف خانگی با تیم سوم جدول لالیگا خارج شود. کهکشانی‌ها به بهترین شکل به شکست مقابل لیل واکنش نشان دادند و این سومین پیروزی رئال در ۸ تقابل اخیر با ویارئال بود.

رئال مادرید با این پیروزی ۲۱ امتیازی شد و با امتیاز برابر و یک مسابقه کمتر نسبت به بارسلونا در جایگاه دوم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ اسپانیا قرار گرفت. ویارئال، اما با تحمل دومین شکست فصل از قافله بالانشینان جا ماند و با ۱۷ امتیاز و تفاضل گل صفر در رده سوم جدول باقی ماند.

در هریک از ۴ تقابل رودرروی اخیر ۲ تیم حداقل ۵ گل به ثمر رسیده بود. این بار خبری از حملات و نتایج جنون‌آمیز نشد و بعد از شروع توأم با احتیاط و آرامش ۲ تیم، فدریکو والورده رئال مادرید را پیش انداخت. کرنر زمینی لوکا مودریچ با بازی بدون توپ بلینگام در پشت محوطه جریمه در اختیار هافبک اروگوئه‌ای قرار گرفت و شلیک سهمگین او بعد از برخورد به یکی از مدافعان به گوشه دروازه دیگو کونده رفت تا رئال مادرید از حریف پیش بیفتد.

والورده با این شوت به رکورد ۸ گل از پشت محوطه در ۲ و نیم سال اخیر رسید هیچ‌یک از بازیکنان شاغل در لالیگا از ابتدای سال تقویمی ۲۰۲۲ به بعد موفق به زدن ۸ گل راه دور نشده‌اند. آنتوان گریزمان و ایاگو آسپاس با ۷ گل پشت محوطه در رده دوم قرار دارند.

ویارئال بلافاصله در موقعیت حمله قرار گرفت و ضربه سر خطرناک نیکلاس پپه به تیر افقی دروازه آندری لونین برخورد کرد. با این حال شاگردان مارسلینو گارسیا تا پایان مسابقه تنها یک بار سنگربان رئال مادرید را وادار به انجام واکنش کردند.

برتری رئال مادرید در دقیقه ۷۳ با یک شلیک برق‌آسای دیگر دوبرابر شد. فدریکو والورده توپ را در جناح راست به وینیسیوس جونیور رساند و بال تکنیکی تیم ملی برزیل با استفاده از فضای بزرگ در پشت محوطه جریمه، گوشه بالای دروازه کونده را هدف قرار داد. سنگربان ۲۵ ساله هیچ بختی برای مهار ضربه خط‌کشی‌شده وینیسیوس نداشت.

ادامه حملات ۲ تیم بی‌حاصل بود و بازی با برتری ۲ بر صفر لوس بلانکوس به پایان رسید. رئال مادرید در بازگشت از تعطیلات ملی به خانه سلتاویگو می‌رود و در ادامه به ترتیب دورتموند، بارسلونا، والنسیا و میلان را پیش رو خواهد داشت.

کاپیتان رئال‌مادرید فصل را از دست داد

دنی کارواخال با انتشار پستی اعلام کرد رباط زانویش پاره شده و باید جراحی کند و به همین دلیل چندین ماه دور از میادین است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: