اظهارات عجیب نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ادعای ترامپ: اسرائیل اول باید تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کند!

دونالد ترامپ، مرد جنجالی سیاست آمریکا ادعا کرد که پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله موشکی اخیر ایران، باید حمله به تاسیسات هسته‌ای کشورمان باشد.

کد خبر: ۱۷۳۳۳۱
۱۰:۰۸ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: دونالد ترامپ در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله موشکی اخیر ایران مدعی شد: «پاسخ او باید این می‌بود که اول تأسیسات هسته‌ای را هدف بگیرید و بعد به فکر بقیه باشیم.» ترامپ این اظهارات را در یک تجمع انتخاباتی در فایت‌ویل در ایالت کارولینای شمالی بیان کرد.

به نقل از دویچه‌وله، ترامپ درباره اینکه جو بایدن گفته است از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کند، ابراز داشت: «ولی این همان چیزی است که شما می‌خواهید به آن حمله کنید، درست است؟»

دونالد ترامپ با بیان اینکه به نظرش جو بایدن "اشتباه کرده است" تاکید کرد که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را "بزرگ‌ترین خطر" دانست.

جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، با این اقدام مخالفت کرده بود. او پیش‌تر از اسرائیل خواسته بود که واکنش به حمله موشکی ایران را با دقت ارزیابی کند.

ترامپ، اما در تجمع انتخاباتی خود تاکید کرد که سلاح‌های هسته‌ای بزرگ‌ترین تهدید هستند و برای هر خطری باید کاملا آماده بود.

ارتش اسرائیل شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مهر (۱ اکتبر) خبر داد جمهوری اسلامی ایران با شلیک حدود ۲۰۰ موشک به اسرائیل حمله کرده است. این موشک‌های بالستیک از جمله از تهران، شیراز، کاشان و برخی دیگر از شهر‌های ایران به خاک اسرائیل شلیک شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به حمله موشکی ایران به کشورش ادعا کرده بود: "ایران امشب اشتباه بزرگی مرتکب شده و تاوان آن را خواهد داد."

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: