نشست اضطراری شورای امنیت

گوترش: منطقه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جهنم است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه اضطراری شورای امنیت گفت: کل منطقه «به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جهنم» است.

کد خبر: ۱۷۳۲۲۵
۱۸:۲۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: منطقه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جهنم است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه اضطراری شورای امنیت گفت که از هفته پیش که به آن‌ها درباره تشدید خشونت‌های نگران‌کننده بین اسرائیل و نیرو‌های حزب‌الله در لبنان هشدار داد، کل منطقه «به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جهنم» است.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به چارچوب حیاتی صلح که برای رسیدگی به مناقشه سال ۲۰۰۶ بین اسرائیل و حزب الله در نظر گرفته شده است، گفت: «من از شما سوال می‌کنم که دیگر چه چیزی از قطعنامه ۱۷۰۱ باقی مانده است. این قطعنامه اجازه ایجاد یک منطقه حائل تحت مدیریت سازمان ملل را در امتداد خط آبی داد.»

گوترش یادآور شد که اسرائیل توافق آتش‌بس موقت پیشنهادی آمریکا و فرانسه را رد کرد و به بمباران «بی امان» خود در حالی که به لبنان حمله می‌کند، ادامه می‌دهد که اتفاقا آن‌هم نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است.

وی تصریح کرد که ماموریت نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد موسوم به نیرو‌های «یونیفیل»، در امتداد خط آبی مستقر است و «علیرغم درخواست اسرائیل برای جابجایی، پرچم سازمان ملل همچنان به حالت اهتزاز است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: