درخواست ژاپن برای کاهش تنش‌ها میان ایران و اسرائیل

درپی حمله موشکی ایران به اسرائیل، ژاپن با ابراز نگرانی از وضعیت منطقه خواستار کاهش تنش‌ها از سوی تمامی طرف‌های درگیر شد.

کد خبر: ۱۷۳۲۰۱
۱۱:۵۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: ژاپن با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه میان ایران و [رژیم]اسرائیل، بر اهمیت صلح و ثبات در این منطقه تاکید کرد و کاهش تنش‌ها از سوی تمامی طرف‌های درگیر را خواستار شد.

در بیانیه‌ای که در تارنمای وزارت امور خارجه ژاپن منتشر شده، آمده است: حمله گسترده موشکی ایران به اسرائیل، وضعیت متشنج خاورمیانه را به‌طور فزاینده‌ای وخیم‌تر کرده است و ما از این تشدید تنش عمیقا نگرانیم و به شدت این اقدام را محکوم می‌کنیم.

این بیانیه افزود: صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه برای کشور ما نیز بسیار حائز اهمیت است و ما از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهیم که به شدت برای کاهش تنش‌ها تلاش کنند.

دستگاه دیپلماسی ژاپن خاطرنشان کرد که توکیو علاوه بر اطمینان از حفاظت از شهروندان ژاپنی مقیم (ایران)، مصمم است که تمامی تلاش‌های دیپلماتیک لازم را برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع به کار گیرد.

پیشتر شیگرو ایشیبا نخست وزیر ژاپن به حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفته بود که توکیو آماده است برای کاستن از تنش‌ها و جلوگیری از وقوع جنگی تمام عیار در خاورمیانه با آمریکا همکاری کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: