لوید آستین ترورهای اسرائیل را نادیده گرفت

ادعای آمریکا؛ حمله مستقیم ایران به اسرائیل عواقب جدی خواهد داشت

در حالی که وحشی‌گری و اقدامات نظامی اسرائیل خاورمیانه را به تنش و جنگی ویرانگر کشانده، وزیر دفاع آمریکا بدون توجه به این موضوع مدعی شد که حمله مستقیم ایران به اسرائیل عواقب جدی برای تهران خواهد داشت.

کد خبر: ۱۷۳۱۱۹
۱۱:۲۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: با آغاز تجاوز زمینی «محدود» اسرائیل به برخی روستا‌های مرزی در جنوب لبنان، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، به ایران نسبت به عواقب جدی در صورت حمله نظامی مستقیم به اسرائیل هشدار داد.

به نقل از العربیه، آستین روز سه‌شنبه دهم مهرماه گفت که با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل درباره تحولات امنیتی و عملیات نظامی این کشور در لبنان گفتگو کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، تاکید کرد که آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

او از ضرورت برچیدن زیرساخت‌های حزب الله در امتداد مرز اسرائیل برای اطمینان از ناتوانی این گروه در انجام حملاتی مشابه حمله ۷ اکتبر حماس حمایت کرد.

آستین در عین حال، بر ضرورت استفاده از راه حل دیپلماتیک برای اطمینان از اینکه غیرنظامیان در هر دو طرف مرز می‌توانند سالم به منازل خود بازگردند، تاکید کرد.

تهدید‌های ایران

او ادعا کرد، «آمریکا آماده دفاع از متحدان خود مقابل تهدیدات ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن است».

لوید آستین گفت که ایالات متحده مصمم است از تشدید تنش‌ها یا گسترش درگیری‌ها از هر طرفی که باشد، جلوگیری کند.

هشدار‌های آستین پس از آن مطرح شد که روز گذشته وزارت خارجه ایران تاکید کرد که نیرو‌های ایران را برای حمایت از حزب الله به لبنان اعزام نخواهد کرد.

در همین حال، سخنگوی کاخ سفید به بخش انگلیسی العربیه ادعا کرد که واشینگتن از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حزب‌الله و همه گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران حمایت می‌کند.

او همچنین تصریح کرد که دولت آمریکا از خطرات گسترش «عملیات نظامی اسرائیل در جنوب لبنان» آگاه است.

وی در عین حال تاکید کرد که راه حل دیپلماتیک تنها راه دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در سراسر مرز اسرائیل و لبنان است.

این اظهارات پس از حملات هوایی شدید اسرائیل طی دو هفته به لبنان بیان شد که در آن شماری از رهبران حزب الله از جمله حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، شهید شدند.

طبق گزارش‌های منابع دولت لبنان حملات اسرائیل به جنوب این کشور که روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شد، تاکنون جان حدود ۱۰۰۰ غیرنظامی را گرفته و حدود یک میلیون نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

در همین حال وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حملات ۲۴ ساعت گذشته اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان، دره بقاع و بیروت دست‌کم ۹۵ نفر کشته و ۱۷۲ نفر زخمی شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: